کتاب فضیلت های ناچیز

The little Virtues
کد کتاب : 16858
مترجم :
شابک : 978-1043636791
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فضیلت های ناچیز اثر ناتالیا گینزبورگ

ناتالیا گینزبورگ در این مجموعه از بهترین و مشهورترین مقاله های کوتاه خود می گوید از آنجایی که آموزش و پرورش کودکان بسیار مهم است من فکر می کنم که آنها باید نه با فضیلت های ناچیز بلکه با بزرگترینها آموزش داده شوند. نه سخیف بودن بلکه سخاوت مند بودن و بی تفاوت بودن به پول . نه احتیاط بلکه شهامت و تحقیر کردن خطر ؛ نه خرد ، بلکه صداقت و عشق به حقیقت. نه تعامل بلکه عشق به همسایه و از خود گذشتگی ؛ نه آرزوی موفقیت ، بلکه تمایل به بودن و شناختن .چه او در مورد از دست دادن یک دوست بنویسد ، مثل بخش تصویر یک دوست ؛ یا چه در مورد جنگ جهانی دوم ؛ یا ابروتزو، جایی که او و همسرش در سکونت اجباری تحت حکومت فاشیستی زندگی می کردند، یا اهمیت سکوت در جامعه ما؛ یا حرفه او به عنوان نویسنده؛ یا حتی یک جفت کفش فرسوده ، گینزبورگ هوشمندی یک بازمانده ، زهد و شعر طنین انداز را که خوانندگانش به عنوان سبک او به رسمیت می شناسند ، در نوشته هایش بازتاب می دهد.

نیویورک تایمز در مورد گینزبورگ می نویسد "چراغ درخشان ادبیات مدرن ایتالیایی. . . سحر و جادو گینزبورگ، سادگی مطلق نثر اوست ، که ناگهان با یک کلمه روشن می شود و پرده از یک عبارت ساده بر میدارد. . . . همانقدر مستقیم و روشن که انگار روی سنگی حک شده است ، اما با این همه هنوز افکار قلب را بیان می کند. "

کتاب فضیلت های ناچیز

ناتالیا گینزبورگ
ناتالیا گینزبورگ ، زاده ی 14 ژوئن 1916 و درگذشته ی 7 اکتبر 1991، نویسنده ای ایتالیایی بود. گینزبورگ در شهر پالرمو به دنیا آمد اما بیشتر دوران کودکی خود را در تورین گذراند. او در سال 1933 و در هفده سالگی، اولین داستان خود را در مجله ای ادبی به چاپ رساند. گینزبورگ در زمینه های مختلفی همچون نوشتن رمان، داستان کوتاه و مقاله فعالیت می کرد و بیشتر آثارش به انگلیسی ترجمه شده اند.
نکوداشت های کتاب فضیلت های ناچیز
"There is one book...which has meant more to me than any other: “The Little Virtues,”
اینجا کتابی است که برای من از هر کتاب دیگری با اهمیت تر است: فضیلت های ناچیز.
The New Yorker Sept. 2016

The book that taught me what I want to teach my daughter.
کتابی که به من آموخت چه می خواهم به دخترم بیاموزم.
Belle Boggs

Considered among the best writers in contemporary Italy, Ginzburg should appeal to a wide American audience with this collection of essays
گینزبورگ که از بهترین نویسندگان در ایتالیای معاصر در نظر گرفته می شود ، با این مجموعه ، می تواند مخاطبان گسترده آمریکایی را به خود جلب کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب فضیلت های ناچیز (لذت متن)
می گفت نمی تاوند دوستانی را که درو هستند دوست بدارد . نمی خواست از دوری شان رنج ببرد و آنان را فورا از ذهنش بیرون می داد .

موسیقی بسیار نزدیک به دنیای من بود و دنیای من ، چه کسی می داند چرا آن را نپذیرفت .

کسی که یک بار رنج کشیده است ، تجربه درد را هرگز فراموش نمی کند . کسی که ویرانی خانه ها را دیده است به وضوح کامل می داند که گلدان های گل ، تابلوها و دیوارهای سپید ، اشیایی ناپایدارند . خوب می داند خانه از چه چیز ساخته شده است . یک خانه از آجر و گچ ساخته شده است و می تواند فرور ریزد . یک خانه خیلی محکم نیست .

ما ساکت بوده ایم، به خاطر اعتراض و از سر خشم. ساکت بوده ایم تا به والدینمان بفهمانیم که کلمات سنگین آنان دیگر به درد ما نمی خورد. ما کلمات دیگری در کیسه داشتیم. ساکت بودیم، لبریز از اعتماد به کلمات تازهٔ خودمان. آن کلمات تازه مان را می بایست خرج کسانی می کردیم که آنها را می فهمیدند. از سکوت مان سرشار بودیم. اکنون از آن شرمساریم و اندوهگین و کم ارزشی آن را می فهمیم.