کتاب اصول بنیادی خرد

Textbook of Wisdom
کد کتاب : 16915
مترجم :
شابک : 978-9641720782
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اصول بنیادی خرد اثر ادوارد دوبونو

خرد فرایندی است که ما می توانیم بین خوب و بد، غلط و درست را تشخیص دهیم یا قضاوت کنیم و معتقدیم که کامپیوتر نمی تواند این کار را انجام بدهد.
خرد یک وضعیت بشری منحصر به فرد است و لازمه خرد، داشتن یک روح است که همان قدر که در قلبش مستقر می شود، در ذهنش نیز حضور داشته باشد.
روح چیزی است که ماشین نخواهد داشت و به عبارتی ماشین فاقد روح می باشد. دیاگرام صفحه بعد گذر از داده به اطلاعات، دانش، و سرانجام خرد را به نمایش در می آورد و این درک است که گذر از هر مرحله به مرحله بعدی را ساپورت می کند. درک یک سطح مجزا و جداگانه نیست.
خرد، بیش از فهم اصول بنیادی موجود در دانش را در بر می گیرد. خرد شامل چیزی بیشتر از درک اصول بنیادی دانش است که این اصول خود پایه و اساس دانش را تشکیل می دهد. خرد اساسا سیستماتیک است. برای مثال باران می بارد این امر درک تمامی میان کنش ها راک ه مابین باران، تبخیر، هوا،افت دما، تغییرات و بارش اتفاق می افتد را در بر می گیرد...

کتاب اصول بنیادی خرد

ادوارد دوبونو
ادوارد دوبونو (Edward Charles Francis Publius de Bono)، نویسنده و متفکر اهل مالت است.ادوارد دوبونو (Edward de Bono) در سال ۱۹۳۳ در مالت به دنیا آمد. او در زمان جنگ جهانی دوم در دانشگاه مالت در رشتهٔ پزشکی تحصیل کرد. سپس با کمک‌هزینه تحصیلی رودس، به دانشگاه آکسفورد رفت و با دریافت مدرک افتخاری در رشته‌های روانشناسی و علوم طبیعی و مدرک دکترای فلسفه از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین دارای مدرک پی‌اچ‌دی از دانشگاه کمبریج و کارشناسی ارشد از دانشگاه مالت است.