کتاب شش الگوی تفکر

Six Frames
(درباره ی اطلاعات)
کد کتاب : 16909
مترجم :
شابک : 978-6001198786
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

شش قالب تفکر در جمع آوری اطلاعات
Six Frames
(نگاهی تازه به مدیریت جمع آوری اطلاعات)
کد کتاب : 16916
مترجم : بهنام فیروزفرد
شابک : 978-9647184977
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شش الگوی تفکر اثر ادوارد دوبونو

توجه بخش مهمی از تفکر واضح و سازنده است، و با این حال ما توجه بسیار کمی به خود توجه می کنیم. به عنوان مثال، اگر کسی را دیدید که در وسط جاده مجروح شده است، توجه شما به آن شخص معطوف می شود، اما اگر یک سگ صورتی روشن در همان زمان از کنار آن عبور کند، توجه شما به طور خودکار به سگ منحرف می شود. این دقیقا نقطه ضعف توجه است - به سمت غیرعادی کشیده می شود. چقدر به معمول توجه می کنیم؟ بنابراین، چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم؟ به جای اینکه منتظر باشیم تا توجه به چیزی غیرعادی کشیده شود، می‌توانیم چارچوب‌هایی را برای هدایت آگاهانه توجه خود تعیین کنیم. همانطور که می‌توانیم تصمیم بگیریم به سمت شمال، غرب یا حتی جنوب شرق نگاه کنیم، می‌توانیم یک راه‌اندازی هم داشته باشیم. چارچوبی برای جلب توجه ما، و اینجاست که "شش فریم" ادوارد دو بونو وارد می شود. هر فریم یک جهت یا روشی است که بر اساس شکل متفاوتی مانند مثلث، دایره، قلب، مربع، الماس، دال نگاه می کنیم. . امروزه ما به معنای واقعی کلمه توسط اطلاعات احاطه شده ایم و هرگز به این سادگی نبوده است. با این حال، اطلاعات به خودی خود کافی نیست. این نحوه نگاه ما به آن است که واقعا مهم است. استفاده از تکنیک "شش فریم" کلید استخراج ارزش واقعی از انبوه حقایق و ارقام موجود است و مانند تمام تکنیک های دو بونو، ساده، موثر است و نحوه تفسیر اطلاعات را کاملا تغییر خواهد داد.

کتاب شش الگوی تفکر

ادوارد دوبونو
ادوارد دوبونو (Edward Charles Francis Publius de Bono)، نویسنده و متفکر اهل مالت است.ادوارد دوبونو (Edward de Bono) در سال ۱۹۳۳ در مالت به دنیا آمد. او در زمان جنگ جهانی دوم در دانشگاه مالت در رشتهٔ پزشکی تحصیل کرد. سپس با کمک‌هزینه تحصیلی رودس، به دانشگاه آکسفورد رفت و با دریافت مدرک افتخاری در رشته‌های روانشناسی و علوم طبیعی و مدرک دکترای فلسفه از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین دارای مدرک پی‌اچ‌دی از دانشگاه کمبریج و کارشناسی ارشد از دانشگاه مالت است.
قسمت هایی از کتاب شش الگوی تفکر (لذت متن)
متأسفانه، هر چه ذهن فعال تر باشد، احتی این که در یکی شود بیشتر است. هدف تفکر درست، رسیدن به وضوح است اما اگر وضوح به بهای از دست دادن وسعت نظر حاصل شود، این ندارد. این که ما دربارهی بخش بسیار کوچکی از یک موقعیت، بینش بسیار روشنی داشته باشیم، نه تنها خوب نیست، پنکه می تواند خطرناک باشد. لازم است که به طور همزمان دربارهی یک موضوع، هم نظری روشن و هم جامع به دست آوریم.