کتاب ایران باستان

The Persians
کد کتاب : 36362
مترجم :
شابک : 978-9649971490
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 278
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ایرانیان باستان
The Persians
کد کتاب : 17553
مترجم :
شابک : 978-9643806569
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ایرانیان باستان اثر ماریا بروسیوس

تنها کتاب در نوع خود که هم دوره هخامنشی و هم هزار سال پس از فتح اسکندر را پوشش می دهد، ایرانیان دوره از قرن هفتم پیش از میلاد تا قرن هفتم پس از میلاد را بررسی می کند و مقدمه ای جامع از ایران باستان ارائه می دهد.
ماریا بروسیوس با ترکیب تحقیقات اخیر، و منابع ترجمه شده از طیف گسترده ای از مطالب، تاریخ ایران را بررسی می کند و درک جدیدی از جامعه و فرهنگ ایرانی و ساختارهایی که این امپراتوری ها بر روی آنها ساخته شده اند به ارمغان می آورد: شاه و دربار او. دین و فرهنگ؛ هنر و معماری.
از سرزمین های مصر تا رود سند، از استپ های روسیه تا اقیانوس هند، بروسیوس گزارشی به روز از سه امپراتوری ایران پیش از اسلام ارائه کرده و در مورد موضوعات کلیدی مانند زنان، دین و هنر بحث کرده است. و معماری، او بررسی روشنی از تاریخ این امپراتوری ها ارائه می دهد.
دانشجویان ایرانی باستان با ارائه منابع خواندنی اضافی همراه با استنادات مکرر به منابع، این را افزوده ارزشمندی برای مطالعات دوره خود خواهند یافت.

کتاب ایرانیان باستان

دسته بندی های کتاب ایرانیان باستان
نکوداشت های کتاب ایرانیان باستان
the work is an excellent introduction to these three ancient civilisations which combines a depth of research, and a wide focus with a lively literary style, which makes it an easy and highly enjoyable read
این اثر مقدمه ای عالی برای این سه تمدن باستانی است که ترکیبی از عمق تحقیق و تمرکز گسترده با سبک ادبی پر جنب و جوش است که خواندن آن را آسان و بسیار لذت بخش می کند.
Gareth C. Sampson

قسمت هایی از کتاب ایرانیان باستان (لذت متن)