کتاب یونگ و سیاست

Jung and Politics
اندیشه های سیاسی و اجتماعی کارل گوستاو یونگ
کد کتاب : 1779
مترجم :
شابک : 978-964-185-573-6‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

در فهرست کتاب های سیاسی برگزیده

معرفی کتاب یونگ و سیاست اثر ولادیمیر والتر اوداینیک

کتاب یونگ و سیاست، اثری نوشته ی ولادیمیر والتر اوداینیک است که نخستین بار در سال 1976 به چاپ رسید. یونگ هیچ وقت رساله ای ننوشت که در آن، به شکلی نظام مند درباره ی تعامل و ارتباط نظریه های روانشناسی خود با دنیای سیاست صحبت کند و نظراتش در این مورد، به شکلی پراکنده در آثار او وجود دارند. از همین رو، این کتاب جذاب و آموزنده، مجموعه ای از ایده ها و تفکراتی از یونگ را ارائه می کند که با مفاهیم سیاسی و/یا اجتماعی در ارتباط هستند. کتاب یونگ و سیاست همچنین، تفکرات سیاسی یونگ را با ایده های سیاسی فروید مقایسه می کند و به بررسی این موضوع می پردازد که با اتکا به اندیشه های یونگ، چگونه می توان به سوالات و مشکلات سیاسی و اجتماعی پاسخ داد. در این کتاب ارزشمند می توانید درباره ی موضوعاتی چون «خاستگاه فرهنگ و سیاست»، «ذهن توده»، «فرد و حکومت»، «سیاست و ناخودآگاه»، «پایان سیاست» و «آینده ی انسان» اطلاعاتی بدیع کسب کنید.

کتاب یونگ و سیاست

ولادیمیر والتر اوداینیک
ولادیمیر والتر اوداینیک دارنده ی مدرک دکتری علوم سیاسی از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است و در همین دانشگاه نیز به تدریس می پردازد. از دیگر آثار برجسته ی او می توان به مارکسیسم و هستی باوری اشاره کرد.
نکوداشت های کتاب یونگ و سیاست
A very valuable survey of Jung's attitude toward anthropological and political questions.
پرداختی بسیار باارزش به نگرش یونگ نسبت به مسائل انسان شناسانه و سیاسی.
Barnes & Noble

A worthwhile read.
اثری ارزشمند.
JSTOR JSTOR

قسمت هایی از کتاب یونگ و سیاست (لذت متن)
یونگ تحقیق خویش درباره ی سرشت اجتماعی بشر را از این پسرس آغاز می کند که چگونه بشر به یک حیوان فرهنگی تبدیل شده است؛ به دیگر سخن، چگونه شروع به بسط و انتقال آگاهانه ی مفاهیم مذهبی، زیبایی شناختی و سازمانی نموده است.

یونگ تنها بر پایه ی بررسی روان انسان، ساختار و محتویات آن است که وجود این دو مقوله را مسلم می انگارد: وجود ماده اساسا به واسطه ی دریافت حسی تصدیق می شود در حالی که باور به وجود روح به واسطه ی تجربه ی روانی تأیید می گردد. به نظر یونگ، بررسی تاریخ و روان بشر نشان می دهد که در ذات بشر، تضادی بنیادین میان ماده و روح وجود دارد.

بدین ترتیب، آمیزه ی تنش های ناشی از تضاد میان «روح» و «ماده»، بین غرایز ریشه ای و تمایلات موروثی بازدارنده ی غرایز، و میان غرایز فرد و مقتضیات اخلاقی جامعه، زاینده ی انرژی روانی مادرزادی است که برای بنا کردن تمدن و فرهنگ در دسترس بشر قرار دارد.