کتاب آداب روزانه

Daily Rituals: How Artists Work
روز بزرگان چگونه شب می شود
  • 15 % تخفیف
    250,000 | 212,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 36401
مترجم :
شابک : 978-9642092352
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

عادات و آداب روزانه بزرگان
Daily Rituals
کد کتاب : 17906
مترجم :
شابک : 978-6006182629
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عادات و آداب روزانه بزرگان اثر میسن کری

"عادات و آداب روزانه بزرگان" اثر "میسن کری" چکیده ای از عادات روزمره ی برخی از بزرگترین متفکران و هنرمندان را ارائه می کند که می تواند برای طرفداران آنان بسیار الهام بخش باشد.
"فرانس کافکا" زمانی که از وضعیت محل زندگی و کار روزانه اش به تنگ آمده بود، در نامه ای به "فلیسه بائر" در سال 1912 نوشت که زمان کوتاه است و قدرت او محدود، اداره اش وحشتناک است و آپارتمان پر سر و صداست، بنابراین اگر یک زندگی ساده و دلپذیر ممکن نیست، باید سعی کرد که با مانورهای زیرکانه در لا به لای آن خزید.
"فرانس کافکا" یکی از ده ها ذهن الهام یافته و الهام بخش در میان خیل عظیم رمان نویس ها، شاعران، نمایش نویسان، نقاشان، فلاسفه، دانشمندان و ریاضی دانان است که مانورهای زیرکانه شان در مسیر زندگی در کتاب "عادات و آداب روزانه بزرگان" توسط "میسن کری" تدوین شده است. این عادات و آداب شامل اعمال مختلفی بودند که زود برخاستن از خواب در صبح، دیر به خواب رفتن در شب، خودمراقبتی با پیراشکی یا حمام، نوشیدن مقادیر زیادی قهوه و قدم زدن یک مسافت طولانی تنها بخشی از این موارد هستند. "ژان پل سارتر" ترکیبی از آمفتامین و آسپرین را می جوید که ده برابر دوز توصیه شده در روز بود؛ "دکارت" دوست داشت در رختخواب بماند و ذهنش در خواب در میان جنگل ها ، باغ ها و کاخ های مسحور شده، هر لذت قابل تصوری را تجربه کند؛ "آنتونی ترولوپ" ، خود را مقید کرده بود که هر روز صبح قبل از رفتن سر کارش در خدمات پستی، سه هزار کلمه (250 کلمه هر پانزده دقیقه به مدت سه ساعت) بنویسد و حفظ این عادت به مدت سی وسه سال سبب شد تا آثار زیادی خلق نماید.
در کنار افراد نامبرده شده، "میسن کری" موارد خواندنی از زندگی "وودی آلن"، "جین آستین"، "کارل مارکس"، " چارلز داروین"، "ویلیام فاکنر"، "بنجامین فرانکلین" و بسیاری از افراد سرشناس دیگر را در کتاب "عادات و آداب روزانه بزرگان" جمع آوری نموده است.

کتاب عادات و آداب روزانه بزرگان

میسن کری
میسن کری در پنسیلوانیا متولد شد و از دانشگاه کارولینای شمالی در آسویل فارغ التحصیل شد. اولین کتاب او با عنوان عادات و آداب روزانه بزرگاندر سال 2013 چاپ شدند. نوشتار کری در اسلای، متروپولیس و پرینت، چاپ شده است. او در نیویورک زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب عادات و آداب روزانه بزرگان
What recommends this compendium of mini-biographies is its revelation of the infinite variety, unpredictable zaniness and inimitability of artists' routines.
آنچه این خلاصه مختصر از زندگی نامه ها را خواندنی می کند ، آشکار کردن تنوع بی حد و حصر ، ظرافت غیر قابل پیش بینی و تکرار نشدنی روال زندگی هنرمندان است.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Fascinating . . . Just about anyone who has put his or her mark on modern art and thought makes an appearance here.
شگفت انگیز . . . تقریبا هرکسی که اثر خود را بر هنر و اندیشه مدرن گذاشته، در این کتاب آمده است.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Hard to put down.
کتابی که زمین گذاشتن آن دشوار است.
Boston Globe Boston Globe

Currey's compendium is elucidating and delectable.
چکیده ی کری روشنگر و دلپذیر است.
Booklist Booklist

A chance to see what great lives look like when the triumphs, dramas, disruptions and divorces have been all but boiled away. It will fascinate anyone who wonders how a day might best be spent.
فرصتی برای آشنایی با زندگی بزرگان در زمان پیروزی، اوقات دراماتیک، شکست ها و جدایی ها؛ این اثر باعث شگفتی کسانی خواهد شد که می خواهند بدانند چطور یک روز را به بهترین شکل بگذرانند.
Guardian Guardian

A trove of entertaining anecdote and thought-provoking comparison.
گنجینه ای از حکایت های سرگرم کننده و قیاس های قابل تامل.
Telegraph Telegraph

Excellent . . . If you're curious about the habits of some of the most famous composers, authors and painters and/or are looking for ways to enhance your own creative routine, this book is likely to inspire.
عالی . . اگر در مورد عادات مشهورترین آهنگسازان ، نویسندگان و نقاشان کنجکاو هستید و یا به دنبال روش هایی برای تقویت کارهای خلاقانه خود هستید ، این کتاب الهام بخش شما خواهد بود.
USA Today USA Today

قسمت هایی از کتاب عادات و آداب روزانه بزرگان (لذت متن)
هلر رمان تبصره 22 را عصرها بعد از بازگشت از سر کار و پشت میز آشپزخانه ی خانه اش در منهتن می نوشت. خودش می گوید: «هشت سال تمام، شبی دو سه ساعت برایش وقت گذاشتم. یک بار وا دادم و با همسرم به تماشای تلویزیون نشستم. تلویزیون دوباره مرا فرستاد سراغ تبصره ۲۲. نمی توانستم تصورش را هم بکنم که آمریکایی هایی که رمان نمی نویسند، شب ها را چطور می گذرانند». هلر بعد از فروش امتیاز تبصره ی ۲۲ برای ساخت فیلمی از روی آن» کار تبلیغات را رها کرد و تمام وقت مشغول نوشتن شد. با این همه، هنوز هم خیلی کند کتاب می نوشت؛ رمان دومش چیزی انفاق افتاده سیزده سال بعد از تبصره ۲۲ درآمد. او در سال ۱۹۷۵ و در مصاحبه ای روش کارش را چنین شرح داد: «صبح ها دو سه ساعت می نوشتم. بعد به باشگاهی می رفتم و ورزش می کردم. ناهارم را تنها و در رستورانی کوچک می خوردم. بعد به خانه ام برمی گشتم و باز هم کار می کردم. گاه دراز می کشیدم و تمام عصر را فقط به کتابم فکر می کردم؛ اگر دوست دارید اسمش را بگذارید خیال بافی. شب ها اغلب با دوستانم برای شام بیرون می رفتم». هلر در دفترچه های زرد رنگی می نوشت و هر متن را بارها و بارها به دقت بازنویسی می کرد. ابتدا با دست و بعد با ماشین تحریر و سرانجام نسخه ی نهایی را به حروفچین می سپرد. خودش می گفت:«اصلا به خودم سخت نمی گیرم». موقع کار دوست داشت موسیقی کلاسیک گوش کند، به خصوص باخ. اگر یک روز نمی نوشت، خودش را سرزنش نمی کرد. خودش می گوید: «این یک کار هر روزه است. با این حال اگر کار نکنم، هیچ وقت احساس گناه به من دست نمی دهد. اجباری در نوشتن ندارم و هرگز هم نخواهم داشت. آرزوهایی در سر دارم و نیز جاه طلبی هایی در نوشتن؛ اما این ها دال بر واژه ی "انگیزه" نیستند». او نگران سرعت بازدهی اش هم نبود: «من در نهایت کندی می نویسم. با این حال، اگر هفته ای پنج روز و روزی یکی دو صفحه بنویسم، یک سال که بگذرد می شود سیصد صفحه و خیلی هم خوب است».