کتاب کاکا کرمکی، پسری که پدرش درآمد

Kaka Kermaki
کد کتاب : 18257
شابک : 978-6220100591
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 301
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب کاکا کرمکی، پسری که پدرش درآمد اثر سلمان امین

جنگ واژه ای که حتی نوشتن آن بر دل کاغذ رعشه می اندازد، پدیده ایست دلخراش که زندگی افراد زیادی را در امتداد دوران ها تحت تاثیر قرار می دهد. هیچکس دلش نمی خواهد در بحبوحه ی جنگ و آتش متولد شود اما دست سرنوشت گاهی اتفاقاتی را رقم می زند که از کنترل افراد خارج است. در این میان کاکا کرمکی، پسری است که درست در دل جنگ به دنیا آمده. خانواده ی او نیز همچون بسیاری از خانواده های دیگر در دهه ی شصت، درگیر اثرات و عواقب جنگ اند و علاوه بر این خود کاکا کرمکی هم چندان از هستی شانس نیاورده است. او با یک چشم لوچ و یک انگشت اضافی در دست راستش متولد شده است. یکی از پاهای او بزرگ تر از پای دیگر است و از مصائب زندگی چیزی باقی نمانده که بر سر او و خانواده اش نیامده باشد. خواهر بزرگتری داشت که همچون مادر برایش عزیز بود و بعد از ازدواج به کویت رفت و او را تنها گذاشت، مادری که به سرطان سینه مبتلا شد و افسردگی گرفت، خواهر دیگری که در اثر سرطان مرد و خواهر سومی که با پسر محبوبش فرار کرد.
این اثر که در اعتراض به دنیای جنگ زده نوشته شده، حاصل قلم سلمان امین، نویسنده ی خوش آتیه ایرانی است. او که کاکا کرمکی را با عصاره ی داستان پردازی سلینجر و رومن گاری به دنیای ادبیات اضافه کرده است، قصه ی سرنوشت مشقت بار و در هم پیچیده ی او را از زبان خود کاکا با لحنی ساده و بی تکلف ارائه می کند. کاکا کرمکی تلاش می کند تا از این کلاف سردرگم، معنا و مفهومی استخراج کند تا با آن بتواند سختی ها و ناملایمات زندگی را به نحوی تاب بیاورد و در این مسیر شانزده ساله تحلیل ها و تفسیرهایی از قاب نگاه خود انجام می دهد که به وسیله ی آن مخاطب را با دنیای خود همراه می کند.

کتاب کاکا کرمکی، پسری که پدرش درآمد

سلمان امین
سلمان امین متولد سال 1363 ، نویسنده‌ی جوان توانمندی که خوب می‌بیند، خوب می‌شنود، خوب فکر می‌کند و خوب می‌نویسد. نویسنده‌ای که تفاوت ادبیات نسل امروز را با با نسل‌های گذشته به‌خوبی درک کرده و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. او اعتقاد دارد، برای نویسنده شدن اول باید جوهری باشد.اگر نویسنده نباشی، نمی‌توانی نویسنده بشوی، اما اگر نویسنده باشی، تازه باید شروع کنی به نویسنده شدن. باید تجربه زیست داشته باشی و میان مردم بروی تا توجهت به جزییات زیا...
دسته بندی های کتاب کاکا کرمکی، پسری که پدرش درآمد
قسمت هایی از کتاب کاکا کرمکی، پسری که پدرش درآمد (لذت متن)
من درست با شروع جنگ به دنیا آمده بودم. همه منتظر بودند جنگ تمام شود جز من. نه این که از جنگ خوشم می آمد یا چی. منظورم این است که تمام شدن چیزی برای کسی که شروعش را به یاد ندارد کلا بی معناست. برای خواهرهایم یا تمام کسانی که زمانی صلح را دیده بودند یک چیزی، ولی من که زندگی را وسط آن آشوب آغاز کرده بودم نمی فهمیدم دنیای بدون جنگ چه طور دنیایی است. در نتیجه انتظارش را هم نمی کشیدم. اما غم انگیز بود که عمر یک عالم از کسانی که چشم به راه این پایان بودند به دیدن آرزوی شان قد نداد. حالا که ته کشیده می فهمم؛ جنگ چیز خیلی مزخرفی است.