کتاب انجمن نکبت زده ها

Short Stories
کد کتاب : 19054
شابک : 978-6220105503
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب انجمن نکبت زده ها اثر سلمان امین

رمان "انجمن نکبت زده ها" نوشته ی "سلمان امین"، داستانی است با پس زمینه ی اجتماعی که در خیابان های تهران و در یک پمپ بنزین متروکه در جنوب شهر رخ می دهد. در این داستان، شاهد زندگی سربازی هستیم که به دنبال حل یک مشکل خانوادگی، به اجبار از پادگان می گریزد و همین مساله، شرایط او را پیچیده تر از قبل می کند.
داستان از زاویه ی دید سوم شخص یا دانای کل روایت می شود و با وجود اینکه قهرمان اصلی یک نفر است، هر یک از شخصیت های "انجمن نکبت زده ها" از "سلمان امین"، قصه ی مربوط به خودشان را دارند و این داستان ها گاهی در هم می پیچند و از هم تاثیر می گیرند.
نویسنده در این کتاب، بعد دیگری از تهران را به تصویر می کشد؛ جنبه ای ناخوشایند که انعکاس دردهای عمیق و زخم های مهیب است و برای توصیفشان، باید از ابتدا به آن ها پرداخت. این بار دومی است که "سلمان امین" از شهر جهت بازنمایی واقعیت های تلخ و ناخوشایند زندگی بهره گرفته است. او برای عرضه ی داستان زندگی شخصیت هایش، به جذابیت ها و زیبایی های شهر رجوع نکرده است، بلکه شهر را به عنوان بستری قرار داده که هویت شخصیت ها در آن شکل گرفته است. "انجمن نکبت زده ها" در پمپ بنزین متروک جنوب تهران، جایی است که چند کارتن خواب، هر یک به بهانه ای به آن جا می روند و کم کم گرداب حوادث، پیرامون این نقطه ی صفر شکل می گیرد. دیدگاه روایت "سلمان امین" در این اثر کلاسیک است و با بازآفرینی موفق وی از شخصیت انسان ها، توانسته یک داستان قابل لمس و باورپذیر را ارائه دهد.

کتاب انجمن نکبت زده ها

سلمان امین
سلمان امین متولد سال 1363 ، نویسنده‌ی جوان توانمندی که خوب می‌بیند، خوب می‌شنود، خوب فکر می‌کند و خوب می‌نویسد. نویسنده‌ای که تفاوت ادبیات نسل امروز را با با نسل‌های گذشته به‌خوبی درک کرده و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. او اعتقاد دارد، برای نویسنده شدن اول باید جوهری باشد.اگر نویسنده نباشی، نمی‌توانی نویسنده بشوی، اما اگر نویسنده باشی، تازه باید شروع کنی به نویسنده شدن. باید تجربه زیست داشته باشی و میان مردم بروی تا توجهت به جزییات زیا...
قسمت هایی از کتاب انجمن نکبت زده ها (لذت متن)
می نویسم من در این مدت کوتاه به کشف مهمی نائل آمدم. در جامعه زخم هایی هست که تاکنون درمان قطعی برایشان ابداع نشده است اما فاجعه آنجاست که این زخمها نمی کشند، عفونت می کنند و در نهایت به دیگری سرایت می کنند. من این مطلب را با جفت چشمهای خودم در انجمن نکبت زده ها دیده ام که چه جوری ویروس نکبت میتواند به سرعت برق و باد منتشر شود- در این مورد باید بگویم خیلی شانس آورده ایم که ویروس ایدز مثل ویروس نکبت نیست، وگرنه الان نصف جمعیت جهان از این بیماری تلف شده بودند.