کتاب دموکراسی ها چگونه می میرند

How Democracies Die
آنچه تاریخ در مورد آینده می گوید
کد کتاب : 1833
مترجم :

شابک : 97-8600-253361-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

***

برترین کتاب غیرداستانی سال 2018 به انتخاب Time

معرفی کتاب دموکراسی ها چگونه می میرند اثر استیون لویتسکی

کتاب دموکراسی ها چگونه می میرند، اثری نوشته ی استیون لویتسکی و دانیل زیبلات است که نخستین بار در سال 2018 به چاپ رسید. دموکراسی در قرن بیست و یکم با تهدیدهایی بی سابقه در تاریخ مواجه شده است. دو نویسنده ی این کتاب با ارائه ی درس هایی ارزشمند از طول تاریخ، از رژیم بی رحم پینوشه در شیلی تا اصلاحات اردوغان در ترکیه، توضیح می دهند چرا دموکراسی ها شکست می خورند، چگونه رهبرانی مانند ترامپ دموکراسی را در آستانه ی فروپاشی قرار می دهند و هر کدام از ما چه کارهایی می توانیم انجام دهیم تا از حقوق دموکراتیک خود دفاع کنیم. لویتسکی و زیبلات در این تحلیل تاریخی درخشان نشان می دهند چگونه کارهای انجام شده توسط رهبران برگزیده توسط مردم در سراسر جهان منجر به شکست های دموکراتیک می شود و چرا ایالات متحده اکنون ممکن است قربانی بزرگ چنین شکست هایی باشد.

کتاب دموکراسی ها چگونه می میرند

نکوداشت های کتاب دموکراسی ها چگونه می میرند
Comprehensive, enlightening, and terrifyingly timely.
جامع، روشنگرانه و به شکل ترسناکی مرتبط با زمانه.
The New York Times Book Review

Cool and persuasive... it comes at exactly the right moment.
جذاب و مجاب کننده... این کتاب دقیقا در زمان درست عرضه شده است.
The Washington Post

A powerful wake-up call.
یک ندای بیدارباش قدرتمند.
Foreign Affairs

قسمت هایی از کتاب دموکراسی ها چگونه می میرند (لذت متن)
یکی از کنایه آمیزترین دلایل شکست دموکراسی ها این است که دفاع از دموکراسی اغلب به عنوان زمینه ای برای واژگون کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. مستبدین آینده، اغلب از بحران های اقتصادی، بلایای طبیعی، و به خصوص تهدیدهای امنیتی همچون جنگ، شورش های مسلحانه و حملات تروریستی استفاده می کنند تا اقدام های ضددموکراتیک خود را توجیه نمایند.

دموکراسی ها ممکن است نه در دستان ژنرال های ارتش بلکه در دستان رهبران انتخاب شده بمیرند؛ رهبرانی همچون رئسای جمهور و نخست وزیرانی که دقیقا همان فرآیندی را نابود می کنند که خودشان را به قدرت رسانده است. برخی از این رهبران، خیلی سریع دموکراسی را از بین می برند، همانطور که هیتلر در آلمان این کار را انجام داد. اما اغلب، دموکراسی ها به تدریج و در مراحلی تقریبا ناملموس نابود می شوند.