کتاب شب بخیر سلطان

Shab Bekheyr Soltan
کد کتاب : 18388
شابک : 978-2000786825
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 259
سال انتشار شمسی : 1383
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 خرداد

معرفی کتاب شب بخیر سلطان اثر هادی تقی زاده

"شب بخیر سلطان" رمانی است ایرانی و دویست و شصت صفحه ای که "هادی تقی زاده" آن را به رشته ی تحریر درآورده و انتشارات علم آن را به عرصه ی چاپ رسانده است. در این رمان، با حرکت در سراشیبی سقوط و از بین رفتن یک شهر خیالی که "بی لاجی" یا "پایتخت" نام دارد مواجه هستیم. آخرین پادشاهی که از سلسله ی اتانسیان بر بی لاجی حکومت می کند، فردی است به نام "اتانس" که در کنار همسر خود "استاتیرا" و فرزندش "روژین" که شاهزاده ی این سرزمین است، در آنجا زندگی می کند.
داستان "شب بخیر سلطان" به قلم "هادی تقی زاده" از جایی آغاز می شود که ماده ای رازآلود از نوعی گیاه آبی کشف می شود و این اتفاق، سبب می شود تا دست استعمار از آن سوی آب ها به سمت این سرزمین و منابع آن دراز شود. در قسمت نخست داستان "شب بخیر سلطان"، آنچه بیشتر مورد تاکید نویسنده قرار گرفته، رویارویی سنت و مدرنیته، نادانی و دانایی، دیکتاتوری و مردم سالاری و مسائلی از این دست می باشد.
اما در بخش دوم اثر، که به موازات داستان اول در حرکت است، قصه ی دانشجویی به نام "ضیا" آغاز می شود که به واسطه ی یک همکلاسی به نام "روژین"، با نویسنده ی داستان شهر "بی لاجی" آشنا می شود. ارتباط میان ضیا و روژین رفته رفته بیشتر می شود و آن دو عمیقا به هم خو می گیرند. اما همینطور که داستان پیش می رود و به انتهای خود نزدیک می شود، اتفاقات اجتماعی که بر روند قصه و زندگی شخصیت ها اثر می گذارند، پایانی دور از ذهن را رقم خواهند زد.

کتاب شب بخیر سلطان

هادی تقی زاده
هادی تقی‌زاده متولد سال 1349، نویسنده و پژوهشگر تاریخی است. از او سه کتاب به نام های "فشار آب بر دنیای عجیب دلکو"، "گراف گربه" و "باواریا و چند داستان دیگر" منتشر شده است.رمان "گراف گربه" تقی‌زاده در سال 1391 بهترین رمان متفاوت سال شد و جایزه مهرگان ادب را نیز گرفت. او در این کتاب 65 خرده داستان فرعی را در کنار روایت اصلی پیش ‌برده و با ترکیب فضای افسانه‌های پریان، داستان‌های علمی تخیلی و وقایع سده اخیر، واقعه چرنوبیل و خلق شخصیت‌هایی منحصر به فرد، خواننده را با ...