کتاب مرگ آن گاه که بیاید

Marg Angah Ke Biayad
(مردهای بزرگ، مرگ های بزرگ)
  • 25 % تخفیف
    165,000 | 123,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 39625
شابک : 978-9644059124
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 خرداد

مرگ آنگاه که بیاید
Marg Angah Ke Biayad
  • 80,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آیدین آیدین
    نویسنده:
کد کتاب : 49420
شابک : 978-6005871593
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرگ آن گاه که بیاید اثر کریم فیضی

"مرگ آن گاه که بیاید" اثری است تامل برانگیز از "کریم فیضی" که خواننده را به سفری عجیب در حوالی مه‌آلود جاده‌ی مرگ خواهد برد. همانقدر که زندگی همه چیز است، مرگ نیز روزی همه و هیچ موجودات خواهد شد. مرگ، پایانی بر کتاب زندگی نیست، چرا که همانقدر که زندگی از طرح و خط داستانی برخوردار است، مرگ نیز سناریوی مخصوص به خودش را دارد و حقیقت خدشه‌ناپذیر خود را به جهان عرضه می‌کند.
کتاب "مرگ آن گاه که بیاید" از "کریم فیضی" از عنوانی فرعی نیز برخوردار است که "مردهای بزرگ، مرگ‌های بزرگ" نام دارد و انتخاب این عنوان، اشاره به محتوای این کتاب دارد. "کریم فیضی" در "مرگ آن گاه که بیاید" به تشریح مختصر اما تکان‌دهنده‌ای از حیات و ممات برخی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ می‌پردازد. در انتخاب و پرداخت به زندگی و مرگ این افراد نیز هوشمندی‌ای به کار رفته است؛ خواننده ناخودآگاه با این حقیقت رو به رو می‌شود که سرنوشت بزرگ‌ترین چهره‌های شناخته‌شده‌ی تاریخ نیز همچون گمنام‌ترین آنان یک مقصد داشته است. اما این مقصد لزوما مسیرهایی یکسان را شامل نمی‌شده و در کتاب "مرگ آن گاه که بیاید" از "کریم فیضی"، مرگ هیتلر، مسیری متفاوت از مرگ نیوتن داشته است. پوشکین یک جور از دنیا رفته و لینکلن جور دیگر. آگوستین قدیس به نحو متفاوتی از آلبرت اینشتین جهان را ترک کرده و آلبر کامو، سناریویی متفاوت از جبران خلیل جبران را در رخت بر بستن از این دنیا تجربه کرده است. از جان اف کندی، جواهر لعل نهرو، تروتسکی و سقراط گرفته تا آنتون چخوف، ارسطو، فرانتس کافکا و سیمون دوبوار، "کریم فیضی" مرگ ده‌ها تن از مشهورترین افراد دنیا را بررسی کرده و نتیجه‌ی آن، مطالعه‌ای شگفت انگیز است!

کتاب مرگ آن گاه که بیاید

کریم فیضی
کریم فیضی در سال ۱۹۸۰ میلادی (= ۱۳۵۸ شمسی) یک سال بعد از انقلاب اسلامی در تبریز به دنیا آمد. در آن سال تبریز درگیر شورش هایی بود که کمتر از شورش های تهران به عنوان مرکز ایران و قلب انقلاب نبود. تولد او مقارن با روزی بود که سید محمدعلی قاضی طباطبایی - از چهره های نامدار انقلابی - در تبریز ترور شد و به عنوان اولین کشته عبادتگاه (= «شهید محراب») معروف شد. بنابراین می توان حدس زد که کودکی اش در موجی از هیاهو و درگیری و ناآرامی سپری شده باشد.
قسمت هایی از کتاب مرگ آن گاه که بیاید (لذت متن)
وقتی از مرگ می نویسیم چنانیم که گویا از همه چیز می نویسیم. با نوشتن از مرگ، دیگر نیازی به موضوعات دیگر، مباحث دیگر، داستان ها، نمایش نامه ها و سناریوهای دیگر نداریم. از این رو که مرگ، صفت مشترک همه و سرنوشت هرکس و هرچیز است. همه ی هنرها، همه ی موضوعات، همه ی نوآوری ها و آفرینش ها در مقابل مرگ می ایستند، زانو خم می کنند و خواه ناخواه ازتوابع مرگ محسوب می گردند. زندگی با دست انسان به نبرد با مرگ برخاسته است، اما در پایان این مرگ است که پرچم نام خویش را بر بلندای زندگی برمی افرازد. کتاب حاضر دربرگیرنده ی شرح مختصری از زندگی و مرگ تنی چند از شخصیت های برجسته نیز دیدگاه آنان در خصوص مرگ است. برخی از این افراد عبارت اند از: آدولف هیتلر؛ آگوستین قدیس؛ آنتوان چخوف؛ ارسطو؛ ارشمیدس؛ ایزاک نیوتن؛ ایوان تورگنیف؛ توماس پین؛ و جرجی زیدان.