کتاب اومانیسم در نقد فیلم

Humanism in Film Criticism
گزیده ای از نقدهای سینمایی رابین وود
کد کتاب : 18653
مترجم :
شابک : 978-9643054823
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 399
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اومانیسم در نقد فیلم اثر رابین وود

"اومانیسم در نقد فیلم" که در واقع "گزیده ای از نقدهای سینمایی رابین وود" می باشد، اثری است ارزشمند که عصاره ی کارهای این منتقد سینما را در بردارد. از "رابین وود" آثار متعددی در زمینه ی نقد فیلم و سینما به چاپ رسیده که تلفیقی از مهم ترین این آثار در کتاب "اومانیسم در نقد فیلم" در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
اولین اثری که از "رابین وود" در کتاب "اومانیسم در نقد فیلم" مورد بررسی قرار گرفته، اثر "هالیوود: از ویتنام تا ریگان" است که از موارد نقد فیلم کلاسیک به حساب می آید. در این بخش، از سینمای وحشت در دهه هفتاد و عملکرد نام های بزرگی همچون "جرج لوکاس"، "استیون اسپیلبرگ"، "برایان دی پالما" و "آلفرد هیچکاک" سخن به میان آمده است. بخش بعدی با عنوان "دیداری دوباره با هیچکاک"، همانطور که از نامش پیداست، مقدمه ای بر بازبینی فیلم های "آلفرد هیچکاک" محسوب می شود. قسمت بعدی کتاب "اومانیسم در نقد فیلم" به دیدگاه های شخصی "رابین وود" اختصاص داشته و حاوی گستره ی وسیعی از مقالات درباره ی فیلم و فیلم سازهاست؛ سوالات مطرح شده در این قسمت ماهیت نقد فیلم را روشن می کند و اهمیت هنر، خلاقیت و پاسخ شخصی منتقد را در تجزیه و تحلیل هایش آشکار می سازد. در بخش های بعدی کتاب "اومانیسم در نقد فیلم"، "رابین وود" به "سه گانه ی آپو" اثری معروف از کارگردان شهیر هندی "ساتیاجیت رای" و همچنین آثار بی بدیل "اینگمار برگمان"، علی الخصوص "نور زمستانی" پرداخته است. باقی کتاب "اومانیسم در نقد فیلم"، شامل مقالات پراکنده ای است که پتانسیل "رابین وود" را به عنوان یک منتقد حرفه ای، به خواننده نشان می دهد و مخاطب با مطالعه ی این اثر، به مجموعه ای از نقد های درجه یک دسترسی می یابد.

کتاب اومانیسم در نقد فیلم

دسته بندی های کتاب اومانیسم در نقد فیلم
قسمت هایی از کتاب اومانیسم در نقد فیلم (لذت متن)
دیدگاه های وود درباره رئالیسم بسیار روشنگرند و می توانند به پایان دادن اغتشاشی که در این زمینه در میان نویسندگان سینمایی موجود دارد کمک شایانی بکنند. او در چند مقاله از مقالات این کتاب به تفصیل به این مسئله می پردازد: در مقاله شکارچی گوزن: همه چیز فرو می پاشد، از رئالیسم به عنوان مجموعه ای از گزینه های 《سبکی-فرمی》 نام می برد، در جای دیگر می نویسد:هدف رئالیسم این است که به تماشاگر/ خواننده/ بیننده این احساس دست بدهد که چیزی که به تصویر درآمده واقعی است. اعم از آنکه آن چیز واقعی باشد یا خیر. به عبارت دیگر رئالیسم لزوما راستگوتر نیست بلکه صرفا شیوه ای در بازآفرینی واقعیت در هنر است که می خواهد در نظر بیننده واقعیت بنماید. (و از این دیدگاه شاید خطرناک تر هم باشد، چون می خواهد سخنی ایدئولوژیک را به عنوان واقعیت به مخاطب عرضه کند.)

The two-thirds volume of the forthcoming book is selected from the two books "Hollywood from Vietnam to Reagan" and "Meet Hitchcock Again," which show Wood's views in the 1980s. The book begins with these articles. For example, articles from other Wood books such as (Personal Opinions, Ingmar Bergman Films, The Apo Trilogy, and other scattered articles from the Film Commentary and Jean-Luc Godard Film Books (a collection of articles by various authors) are also included in this collection. Provide a fairly comprehensive picture of Wood's critical style and developments.Another consideration in this selection is the selection of films that are familiar to the reader and that the reader can read each separately as a separate film review.