کتاب فعل

Verb
کد کتاب : 18685
شابک : 978-6007806678
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 99
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فعل اثر محمد رضایی راد

فرهاد کاتب در اوّلین تجربه ی تدریس خود به عنوان دبیر ادبیات در دبیرستانی دخترانه، در کانون توجه کارکنان و دانش آموزان آن جا قرار می گیرد. او با موضوع پایان نامه اش که نظریه ای درباره ی «فعل» است، ناخواسته، موجب بروز آشوبی ابدی در مقیاس زمانی و مکانی نمایشنامه در محیط تحصیلی و میان معلّمان و محصّلان آن جا می شود. محمد رضایی راد در این اثر به ما نشان می دهد که زبان تنها ابزار ماست، بودن در کنار دیگری و درک متقابل در باور انسان تنها از طریق زبان ممکن است و این زبان که به نوعی حجاب واقعیت است، ابزاری است که با آن باید واقعیت را شکافت و به عمل ناب رسید و نمایشنامه «فعل» درارتباط فرهاد کاتب و لیلا آرش دانش آموز مالیخولیایی و شیدایش نشان می دهد که چگونه زبان نمی تواند همه واقعیت را بشکافد و منتهی به عمل ناب شود، عمل ناب مهلک تر از تحمل زبان و سنگین تر از ظرفیت کلمات و دستور زبان حاکم بر گفتار است.

کتاب فعل

محمد رضایی راد
محمد رضایی‌راد (زادهٔ ۱۳۴۵) فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر، نویسنده و پژوهشگر اهل ایران است. فیلمنامه‌های او برنده جوایز متعددی از جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک شده‌است. فیلم کودک و سرباز با فیلمنامه ای از او برنده بالن نقره‌ای جشنواره سه قاره نانت فرانسه شد.او از سال ۱۳۵۸ در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می‌کرد و در نمایش‌های آن بازی می‌کرد. پدرش هفته نامهٔ محلی «نق...
قسمت هایی از کتاب فعل (لذت متن)
انسان نخستین نمی گفت، می رم، می رفت. نمی گفت بده، می گرفت. نمی گفت می خوام بخورم، می خواست و می خورد.

نفس این که جهان از این که هست دورتر نمیره، و زبان امکان گشایش تمام وجود ما رو نداره، و زمان در دایره ای به پس و پیش میره و ما هر بار به خودمون میرسیم، به ھمون جایی که بودیم. این از هر نا کامی ای عمیق تره.