کتاب از سقراط تا سارتر

From Socrates to Sartre: The Philosophic Quest
فلسفه برای همه
  • 15 % تخفیف
    350,000 | 297,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 1884
مترجم :
شابک : 978-964-351-249-1
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش فلسفی در آمریکا

معرفی کتاب از سقراط تا سارتر اثر ت ز لاوین

کتاب از سقراط تا سارتر، اثری نوشته ی ت. ز. لاوین است که اولین بار در سال 1984 وارد بازار نشر شد. این کتاب جذاب و پرفروش، تاریخی موجز و خواندنی را از زندگی، زمانه و تفکرات اندیشمندان بزرگ تاریخ ارائه می کند: از آغاز جامعه ی غربی در آتن گرفته تا قدرت مارکسیسم که یک سوم از جهان را تحت سلطه ی خود درآورده است. لاوین، استاد فلسفه ی دانشگاه جورج واشنگتن، با نثری بسیار ساده و گیرا، جانی تازه به فلسفه می بخشد و درکی عمیق تر و کامل تر از خودمان و زمانه مان را در اختیار ما قرار می دهد. کتاب از سقراط تا سارتر، زندگی و اندیشه های فیلسوفان بزرگ غرب را از منظر تاریخی و اجتماعی مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و علاوه بر آن، میان تفکرات ماندگار آن ها و انتخاب های شخصی و عمومی ما در زندگی روزمره، ارتباطی ملموس برقرار می کند.

کتاب از سقراط تا سارتر

ت ز لاوین
تلما ز. لاوین، زاده ی سال 1915 و درگذشته ی سال 2011، استاد دانشگاه و نویسنده ای آمریکایی بود. لاوین در بوستون به دنیا آمد. او در دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه جورج میسون، ماریلند و جورج واشنگتن، فلسفه تدریس می کرد. لاوین مقالات ارزشمندی نیز در رابطه با موضوعات مختلف فلسفی نوشته است.
نکوداشت های کتاب از سقراط تا سارتر
A challenging look at the great thinkers whose ideas have shaped our civilization.
نگاهی چالش برانگیز به متفکرین بزرگی که اندیشه هایشان، تمدن ما را شکل داد.
Penguin Random House Penguin Random House

A thought-provoking book.
کتابی تفکربرانگیز.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب از سقراط تا سارتر (لذت متن)
چرخش نوین در فلسفه که کانت مبتکر آن بود، به خلاف هیوم بود که شناخت را به تأثرات حسی فرو می کاست. شناخت امری بغرنج و مرکب است--این برهان اصلی کانت علیه هیوم است. شناخت عبارت از نه فقط عنصر حسی که در آن ذهن منفعل است، بلکه دارای عنصر عقلانی یعنی دوازده مفهوم ناب عقلانی فاهمه نیز هست که بنابر آن ها ذهن فعالانه جریان حسی درون اشیا را با کیفیات، درون علل با معلول ها ترکیب، متحد و ساماندهی می کند.

افلاطون می گوید: سه جزء نفس، از عالی ترین تا پایین ترین، همراه با جزء میانگین یک هماهنگی تشکیل می دهند، مانند عالی ترین و پایین ترین نت ها و نت های متوسط در یک کوک موسیقی؛ یک هماهنگی، یا هارمونی «مانند عبارات در تناسبات یک گام موسیقی است.»

اما کسانی هم بر این باورند که اختلافات میان افلاطون و ارسطو ربطی به مسئله ی برتری فکری ندارد بلکه به دیدگاه های اساسا متفاوت آن دو از جهان مربوط می شود؛ دیدگاه هایی که تفاوت آن ها چنان بنیادی است که ممکن است ریشه در انواع متفاوت شخصیت یا خلق و خوی پایه ای داشته باشند.