کتاب جنبش های مدرن فلسفه اروپایی

Modern Movements in European Philosophy
کد کتاب : 87165
مترجم : علی کشفی
شابک : 978-6003768178
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب جنبش های مدرن فلسفه اروپایی اثر ریچارد کرنی

این کتاب بررسی نظام‌مند و گزینشی از سه جنبش اصلی فلسفه‌ی قاره‌ای، پدیدارشناسی و ساختارگرایی و نظریه‌ی انتقادی است. ریچارد کرنی نظریات کلیدی متفکران این جنبش ها را شرح داده و نشان می دهد چگونه هر یک از این جنبش ها از دل دیگری توسعه پیدا کرده یا با آن همنوا شده است.

نظام های کلاسیک اندیشه، که برای هر چیزی جایی معین داشت و آنها را در جای خود می گذاشت، دیگر تکافوی این عصر را نمی‌کند. مفهوم قدسی فلسفه‌ی اروپایی واحد، اعتبارش را از دست داده و فروپاشی اجماع جهانی درباره‌ی ارزش های اجتماعی و سیاسی، آرمان سنت عقلانیت غربی رو به پیشرفت را به چالش کشیده است. در قرنی که اروپا شاهد عصر روشنگری و تاثیرات مخرب جنبش‌ها تمامیت خواه و فاشیستی و دو جنگ جهانی بوده، نویسنده‌ی کتاب جنبش های مدرن فلسفی ‌ی اروپایی با پیشبرد الگو های جید فهم به این تحولات را پاسخ داده است.

کتاب جنبش های مدرن فلسفه اروپایی

ریچارد کرنی
ریچارد کرنی متولد 1954 در کورک ایرلند، فیلسوف ایرلندی و روشنفکر متخصص فلسفه قاره ای معاصر است. وی استاد فلسفه در کالج بوستون است و در دانشگاه کالج دوبلین ، سوربن ، دانشگاه نیس و دانشگاه کاتولیک استرالیا تدریس کرده است. او نویسنده 23 کتاب در مورد فلسفه و ادبیات اروپا (شامل دو رمان و یک جلد شعر) است و بیش از 20 کتاب دیگر را ویرایش کرده است. وی پیش از این عضو شورای هنری ایرلند ، سازمان آموزش عالی ایرلند و رئیس دانشکده فیلم ایرلند در دانشگاه کالج دوبلین بود. وی همچنین یکی از اعضای آکادمی سلطنتی ا...
دسته بندی های کتاب جنبش های مدرن فلسفه اروپایی