کتاب بهار خاموش

Silent Spring
گفتاری درباره ی آلاینده های ساخته ی دست بشر که حیات روی زمین را تهدید به نابودی می کنند
کد کتاب : 19671
مترجم : حسین وهاب زاده


شابک : 978-9643241926
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی کتاب ملی آمریکا سال 1963

معرفی کتاب بهار خاموش اثر راشل لوئیز کارسون

بهار خاموش برنده 8 جایزه معروف و پرفروش ترین کتاب تاریخ سازی است که دنیا را در مورد آلودگی های کره زمین به تکان واداشته است.
هیچ کابوس علمی-تخیلی نمی تواند با این نیروی مخرب نامرئی که در کتاب حاضر تصویر می شود و زندگی را در دنیا عوض می کند، برابری کند. بهار خاموش حمله ای است کوبنده بر بی احتیاطی ‎ها، آزمندی ها و عدم مسوولیت های انسانی. هر کس بخواهد کشورش در زمانه نه چندان دور سنگ قبر دنیا نشود، باید این کتاب را مطالعه کند. اکنون زمانه آن فرارسیده که مردم از تغییرات سریعی که در محیط زیست صورت می گیرد آگاهی یابند و همگی در جنگی که ممکن است سیمای زندگی را در کره زمین دگرگون کند شرکت جویند. بهار خاموش گفتاری است درباره آلاینده های ساخته دست بشر که حیات روی زمین را تهدید به نابودی می کنند. بهار خاموش خیلی بیشتر از یک رساله ضد مواد آفت کش است، بلکه این کتاب در واقع یک دیدگاه انتقادی در برابر علوم تقلیل دهنده و مکانیکی و کنترل علمی و تکنولوزیکی بر طبیعت است.
بهار خاموش دعوت کارسون به تواضع و فروتنی در برابر طبیعت و گزینش های بنیادی است که انسان باید برای نرسیدن به بهاری خاموش داشته باشد.

کتاب بهار خاموش

راشل لوئیز کارسون
ریچل لوئیز کارسون (به انگلیسی: Rachel Louise Carson) ‏ (۲۷ مه ۱۹۰۷ - ۱۴ آوریل۱۹۶۴) نویسنده زیست‌شناسی دریایی و محیط زیست آمریکایی بود.او به منظور آموزش مردم درباره شگفتی و زیبایی دنیای زنده چندین مقاله دیگر هم به رشته تحریر درآورد که برخی از آن‌ها عبارتند از: به کودکان خود کمک کنید بپرسند (۱۹۵۶)، سواحل همیشه در تغییر ما (۱۹۵۷) و کتاب دیگری را هم در موضوع بوم‌شناسی حیات تنظیم کرد. موضوعی که در همه نوشته‌های کارسون به چشم می‌خورد این بود که نوع بشر فقط بخشی از طبیعت...
قسمت هایی از کتاب بهار خاموش (لذت متن)
از عبارت کنترل طبیعت بوی تفاخر و خودخواهی به مشام می رسد و زاییده فلسفه و زیست‏شناسی عصر حجری است که گمان می کرد وجود طبیعت فقط به خاطر راحتی و آسایش انسان است ... برای ما بداقبالی نگران کننده‏ ای است که علمی چنین ابتدایی، به مخوف‏ترین سلاح‏ها مجهز شده باشد و آنها را نه تنها بر علیه حشرات، بلکه علیه تمامی زمین به کار گرفته است.