کتاب همه ماجراهای ریچارد فایمن

Classic Feynman: All the Adventures of a Curious Character
کد کتاب : 7063
مترجم :
شابک : 9786006298665
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 500
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همه ماجراهای ریچارد فایمن اثر ریچارد فاینمن

کتابی برای تجلیل از یک ذهن علمی بزرگ .
ریچارد فاینمن (1918-1988) در طی ماجراهایی عجیب غریب و جذاب پیشرفت کرد. در پرفروش‌ترین کتاب های ملی «مطمئنا شوخی می‌کنی، آقای فاینمن!» و "چه اهمیتی می دهی که دیگران چه فکر می کنند؟" فیزیکدان برنده جایزه نوبل، با صدایی تکرار نشدنی ماجراجویی های خود را در مورد تجارت فیزیک اتمی با انیشتین و بور و ایده های قمار با نیک یونانی، نقاشی یک زن برهنه، همراهی باله بر روی طبل های بانگو، و حل معمای فیزیک اتمی بازگو کرد. فاجعه چلنجر، و خیلی چیزهای دیگر که طبیعتی ابروبرانگیز، بسیار سرگرم کننده و حیرت انگیز دارد.
یکی از تأثیرگذارترین و خلاق‌ترین ذهن‌های تاریخ معاصر، فاینمن همچنین توانایی بی‌نظیری در داستان‌نویسی داشت، اتفاقی لذت‌بخش که سبب شد چنین کتابی به چاپ برسد.
درون مایه ی اصلی زندگانی فاینمن این بود که با تمام توان بر مسئله ی علمی دشواری می تاخت و به آرامی و سخت کوشی زمانی طولانی روی آن کار می کرد تا سرانجام به جواب می رسید. هرچند ماجراجویی و بازیگوشی گوشه ای از زندگانی او به حساب می آمد اما درون مایه ی اصلی آن نبود. داستان ها تا اندازهای گمراه کننده هستند زیرا بین شیوه و جوهرهی سهمی که فاینمن در علم داشت ناهماهنگی پارادوکس گونه ای به وجود می آورند. شیوهی علم او روشن و برداشت گرایانه است. برای توصیف طبیعت او به جای معادلات دیفرانسیل تیره و تار نمودارهای تصویری شفاف را به کار می برد و در سخنرانی هایش به جای این که تخته سیاه را با نمادهای اسرارآمیز پر کند با جلوه های نمایشی دست و شبوهی حرف زدن های دلنشین همراه می کرد.

کتاب همه ماجراهای ریچارد فایمن

ریچارد فاینمن
ریچارد فیلیپس فاینمن (به انگلیسی: Richard Phillips Feynman) (زاده ۱۱ مه ۱۹۱۸، نیویورک - درگذشته ۱۵ فوریه ۱۹۸۸، کالیفرنیا) از تأثیرگذارترین فیزیکدان‌های آمریکایی قرن بیستم بود. او در گسترش نظریه الکترودینامیک کوانتومی سهم مهمی داشت و از دانشمندان پروژه منهتن بود. پروژه‌ای که به ساخت نخستین بمب اتمی انجامید. بعدها او یکی از اعضای کمیسیون راجرز بود که از سوی رئیس‌جمهور ایالات متحده وظیفه بررسی واقعهٔ انفجار فضاپیمای چلنجر را بر عهده داشت. در سال ۱۹۶۵ فاینمن به دلیل پژوهش‌هایش...