کتاب مبانی نقد ادبی

A Handbook of Critical Approaches to Literature
کد کتاب : 19727
مترجم :
شابک : 978-6227720174
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

راهنمای رویکردهای نقد ادبی
A Handbook of Critical Approaches to Literature
کد کتاب : 41253
مترجم : زهرا میهن ‏خواه
شابک : ‫‭978-964-423-175-9‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 362
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی نقد ادبی اثر مجموعه ی نویسندگان

"مبانی نقد ادبی" یا "راهنمای رویکردهای انتقادی به ادبیات"، تالیفی است مشترک از "ویلفرد گرین"، "جین ریسمن"، "ارل لیبر"، "لی مورگان" و "جان ویلینگهم" که مروری اساسی بر مکاتب مختلف نقد ادبی، از جمله مکاتب تاریخی، زندگی‌نامه، روان‌شناختی (فروید، یونگ، و غیره)، ساختارشکنی، فرمالیستی و غیره را به خوانندگان ارائه می‌کند. این اثر به شما کمک می‌کند تا روش‌های متفاوت منتقدان را در نقد ادبیات و پیش‌فرض‌هایی که از آن‌ها شکل می‌گیرند، درک کنید. همچنین ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل ادبیات به روش های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. "مبانی نقد ادبی" نمونه‌های عینی از رویکردهایی را که در نقد ادبیات اعمال می‌شود، ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید ببینید که این مبانی در عمل چگونه به نظر می‌رسند.
"مبانی نقد ادبی" یا "راهنمای رویکردهای انتقادی به ادبیات"، یک مرور کلی ضروری برای هر دانشجوی ادبیات به حساب می‎آید. هیچ کتاب درسی نمی‌تواند تمام عناصر هر نظریه نقد ادبی را تنها در چند صد صفحه خلاصه کند. با این حال، این کتاب با حجمی که دارد، کار بسیار شگفت‌انگیزی را ارائه کرده است. نکات کلیدی بسیاری از نظریه‌ها پوشش داده شده است، و کتابشناسی و پیشنهادات گسترده‌ای برای مطالعه بیشتر پیرامون هر نظریه وجود دارد‌.
چگونگی نشان‌دادن جنبه‌های مختلف هر نظریه، شرایطی را ایجاد کرده که این اثر علاوه بر مطالعه‌ی آزاد، یک کتاب درسی موثر برای درک عناصر اصلی برخی از نقدهای ادبی و نظریه‌های محبوب‌تر باشد.
اگر می‌خواهید مطالعه خود را بهبود ببخشید و در مورد آن جدی هستید، این کتاب به شما توضیح مفصلی در مورد نحوه انجام آن ارائه می‌دهد. "ویلفرد گرین"، "جین ریسمن"، "ارل لیبر"، "لی مورگان" و "جان ویلینگهم" این اثر را با ذوق آکادمیک نوشته‎اند و "مبانی نقد ادبی" به خودی خود یک کلاس درس فوق‌العاده است.

کتاب مبانی نقد ادبی

دسته بندی های کتاب مبانی نقد ادبی