کتاب دموکراسی علیه دولت

Democracy Against the State
کد کتاب : 20415
مترجم :
شابک : 978-6002783912
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دموکراسی علیه دولت اثر میگل ابنسور


در «نقد فلسفه حق هگل»، مارکس جوان به «دموکراسی واقعی» اشاره می کند که ظهور آن با ناپدید شدن دولت همراه خواهد بود. تفسیر دقیق میگل آبنسور از این متن اصلی، «مارکس ناشناخته» را آشکار می کند. که همذات پنداری دموکراسی با دولت را تضعیف می کند و از شکلی از سیاست که به لحاظ تاریخی بسته شده دفاع می کند.
دموکراسی واقعی مستلزم قدرت سیاسی و اقتصادی دولت نیست، اما رویای جامعه ای پساسیاسی را نیز در سر نمی پروراند. برعکس، نبرد دموکراسی توسط دمویی به راه افتاده است که حوزه عمومی مبارزات دائمی را ابداع می کند، سیاستی که با بوروکراسی سیاسی و نمایندگی مقابله می کند. دموکراسی توسط مردمی "پیروز" می شود که از قبل به آنها هشدار داده شده است که هرگونه انحلال قلمرو سیاسی در استقلال آن، هرگونه تبعیت از دولت، به منزله نابودی مکان برای به دست آوردن و بازیابی موجودیت واقعی انسانی است.
میگل آبنسور در این خوانش آشکارا هترودوکسی از مارکس، تئوری دموکراسی «شورشی» را پیشنهاد می‌کند که آزادی سیاسی را مترادف با نقد سلطه می‌ داند.
نقطه آغاز تحلیل ابنسور ارتباطی است که یک رژیم سیاسی با زمان و فضا برقرار می کند. این تحلیل از آن جا ضروری است که چنین رابطه ای شکل دهنده پیوند اجتماعی است. در بافت تفکر سیاسی فرانسه، مسئله پیوند اجتماعی [ از سوی ابنسور ] با این ایده ارتباط می یابد که رژیم های سیاسی در خلق شیوه هایی سهم دارند که با آن شهروندان با همدیگر مرتبط می شوند ( یا نمی شوند ) . لذا می توان پیوند میان معماری و توتالیتریسم را از خلال پژوهشی درباره پی افکندن توتالیتر پیوند اجتماعی سنجید.

کتاب دموکراسی علیه دولت

دسته بندی های کتاب دموکراسی علیه دولت
نکوداشت های کتاب دموکراسی علیه دولت
This book makes a most significant contribution. It offers a fresh and generally persuasive interpretation of Marx, while also addressing some contemporary issues within democratic theory.
این کتاب سهم به سزایی دارد. یک تفسیر تازه و به طور کلی متقاعدکننده از مارکس ارائه می دهد، در حالی که به برخی مسائل معاصر در نظریه دموکراتیک نیز می پردازد.
Perspectives on Politics

In his provocative defense of 'insurgent democracy,' Abensour shows the abiding power of a libertarianism unafraid to acknowledge its debt to anarchist thought and practice.
ابنسور در دفاع تحریک آمیز خود از «دموکراسی شورشی»، قدرت ماندگار یک آزادی خواه را نشان می دهد که از اعتراف به بدهی خود به تفکر و عمل آنارشیستی نمی ترسد.
Martin Jay

قسمت هایی از کتاب دموکراسی علیه دولت (لذت متن)