کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی

Thinking and Moral Considerations
کد کتاب : 21087
مترجم :
شابک : 978-9643124922
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی اثر هانا آرنت

هانا آرنت یک نظریه پرداز سیاسی آمریکایی متولد آلمان است. بسیاری از کتاب ها و مقالات وی تأثیر ماندگاری بر نظریه و فلسفه سیاسی داشته است. آرنت به عنوان یکی از مهمترین متفکران سیاسی قرن بیستم شناخته می شود.

آرنت در لیندن ، منطقه ای در هانوفر ، در سال 1906 ، در خانواده ای یهودی متولد شد. در سه سالگی ، خانواده او به کونیگزبرگ ، مرکز شرق پروس نقل مکان کردند تا سفلیس پدرش درمان شود. هاناآرنت در خانواده ای سکولار و مترقی از نظر سیاسی پرورش یافت. مادرش حامی سرسخت سوسیال دموکرات ها بود. پس از اتمام تحصیلات متوسطه در برلین ، او در دانشگاه ماربورگ زیر نظر مارتین هایدگر تحصیل کرد ، که رابطه کوتاهی با او داشت. او در سال 1929 دکترای فلسفه خود را در زمینه نوشتن فلسفه درباره عشق و سنت آگوستین در دانشگاه هایدلبرگ تحت هدایت فیلسوف اگزیستانسیالیست کارل یاسپرس دریافت کرد.
هانا آرنت در سال 1929 با گونتر اشترن ازدواج کرد ، اما به زودی در آلمان نازی در دهه 1930 با افزایش تبعیض ضد یهودی مواجه شد. در سال 1933 ، سالی که آدولف هیتلر به قدرت رسید ، آرنت به دلیل انجام تحقیقات غیرقانونی درباره یهودستیزی در آلمان نازی دستگیر و برای مدت کوتاهی توسط گشتاپو زندانی شد. پس از آزادی ، وی از آلمان فرار کرد و قبل از اقامت در پاریس در چکسلواکی و سوئیس زندگی کرد. او در آنجا به یهودیان جوان کمک می کرد تا به قلمرو انگلیس در فلسطین مهاجرت کنند. در سال 1937 از استرن جدا شد ، در سال 1940 با هاینریش بلوکر ازدواج کرد ، اما هنگامی که آلمان در سال 1940 به فرانسه حمله کرد ، با وجود اینکه تابعیت آلمانی خود را در سال 1937 از دست داده بود ، توسط فرانسوی ها به عنوان یک بیگانه بازداشت شد. او فرار کرد و راهی ایالات متحده شد. او در نیویورک ساکن شد ، جایی که اقامتگاه اصلی او تا پایان عمر باقی ماند. او نویسنده و ویراستار شد و در بازسازی فرهنگی یهودیان کار کرد و در سال 1950 شهروند آمریکا شد. با انتشار منشأ تمامیت خواهی در 1951 ، شهرت او به عنوان یک متفکر و نویسنده تثبیت شد.این کتابها شامل کتابهای وضعیت انسان در سال 1958 ، و همچنین آیشمن در اورشلیم و در انقلاب در 1963 بود. او در بسیاری از دانشگاههای آمریکا تدریس کرد ، در حالی که انتصابات مربوط به دوره تصدی را رد کرد. او در سال 1975 ، در 69 سالگی ، ناگهان بر اثر سکته قلبی درگذشت و آخرین کار خود ، "حیات ذهن" را ناتمام گذاشت.

کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی

هانا آرنت
هانا آرنت، زاده ی 14 اکتبر 1906 و درگذشته ی 4 دسامبر 1975، فیلسوف و تاریخ نگار آلمانی-آمریکایی بود.آرنت در لیندن واقع در نزدیکی هانوفر و در یک خانواده ی مرفه یهودی به دنیا آمد. او پس از پایان دوره ی دبیرستان، در 18 سالگی وارد دانشگاه ماربورگ شد و تحصیل خود را در رشته های فلسفه، ادبیات یونان و الهیات مسیحی آغاز کرد ولی پس از مدتی، درس و تحصیل را رها کرد و به دانشگاه هایدلبرگ رفت. آرنت که از دوران تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به بعد به یکی از بانفوذترین و خوش فکرترین رهبران چپ آلمان بدل شده بود، ا...
دسته بندی های کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی
قسمت هایی از کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی (لذت متن)
با خود گفتم باید چیزهایی بخرم که او همیشه در خانه خود ذخیره داشت؛ از جمله قهوه فوری (که من معمولا نمی خرم) برای روزهایی که نمی خواست کار خود را با صافی(قهوه غیرفوری) سخت کند. من بسیار خوشحال بودم که کوبیده ماهی آنشوآ را در خواروبار فروشی دهکده پیدا کردم. بعد از ظهر روز رسیدنش وقتی داشتم محتویات قفسه خوراکی ها را به او نشان می دادم، او با دیدن بسته کوچک ماهی آنشوآچنان آبروها را درهم کشید که گویی چیز ناگفتنی عجیبی دیده است. «این دیگه چیه؟» گفتم «خوب دیگه». او به فکر رفت و با ناخشنودی آن را سرجایش گذاشت. دیگر درباره آن صحبت نکردیم اما من فهمیدم که در تلاش خود برای خوشایند او خطایی کرده ام. او نمی خواست کسی این گونه کنجکاوانه او را تمام و کمال بشناسد. و من این کار را کرده بودم که نشان دهم او را خوب می شناسم.