کتاب انقلاب

On Revolution
کد کتاب : 32839
مترجم :
شابک : 978-9644870262
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب اثر هانا آرنت

"هانا آرنت" در کنار برخورداری از حسن نیت، بسیار منتقد جدی تری نسبت به برک در زمینه ی انقلاب فرانسه بود. در کتاب "انقلاب" ، "آرنت" این ادعای تحریک آمیز را مطرح کرد که انقلاب آمریکا اگرچه نتوانست جهان را با شعله های خود به آتش بکشد، اما در واقع بلند پروازانه تر از انقلاب فرانسه است. به این ترتیب کتاب "انقلاب" اثری از دوگانگی است. "آرنت" ادعا کرد که انقلاب فرانسه کشمکش بر سر کمبود و نابرابری است ، در حالی که انقلاب آمریکا تلاش می کرد آزادی سیاسی را تأمین کند. آمریکایی ها ذهنیت مدنی بیشتری داشتند ، در حالی که فرانسوی ها درگیر آزادسازی از چنگال یک ستمگر بودند. درماندگی انگیزه ی اصلی فرانسوی ها بود ، زیرا در حالی که انقلابیون فرانسه مردانی صادق بودند ، وظیفه غیرممکن خود را، رفع بدبختی توده ها از طریق ابزارهای سیاسی تعیین کرده بودند. آمریکایی ها ، که در سرزمین نعمت های فراوان زندگی می کنند و دارای یک سنت آزادی محور هستند ، در تلاش بودند تا یک کشور منحصر به فرد ایجاد کنند و انقلاب خود را مدنی تر کنند. این اهداف عمومی بود که سبب شد "آرنت" آن را بر اهداف مادی انقلاب فرانسه ترجیح بدهد.
"هانا آرنت" با ردیابی تکامل تدریجی انقلاب ها ، تغییر رابطه بین جنگ و انقلاب و نقش حیاتی این جنبش ها، روابط بین الملل را پیش بینی می کند. وی به اصول اساسی همه انقلاب ها نگاه می کند ، از اولین نمونه های عالی در آمریکا و فرانسه شروع می کند ، و نشان می دهد که تئوری و عملکرد "انقلاب" از همان زمان چگونه توسعه یافته است. سرانجام ، او پیش بینی می کند که رابطه بین جنگ و انقلاب و تغییرات اساسی در روابط بین الملل دچار تغییر شده ، و "انقلاب" به عنوان یک تاکتیک اصلی شناخته می شود

کتاب انقلاب

هانا آرنت
هانا آرنت، زاده ی 14 اکتبر 1906 و درگذشته ی 4 دسامبر 1975، فیلسوف و تاریخ نگار آلمانی-آمریکایی بود.آرنت در لیندن واقع در نزدیکی هانوفر و در یک خانواده ی مرفه یهودی به دنیا آمد. او پس از پایان دوره ی دبیرستان، در 18 سالگی وارد دانشگاه ماربورگ شد و تحصیل خود را در رشته های فلسفه، ادبیات یونان و الهیات مسیحی آغاز کرد ولی پس از مدتی، درس و تحصیل را رها کرد و به دانشگاه هایدلبرگ رفت. آرنت که از دوران تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به بعد به یکی از بانفوذترین و خوش فکرترین رهبران چپ آلمان بدل شده بود، ا...
نکوداشت های کتاب انقلاب
Arendt’s admirers will welcome her excursion into the relatively neglected field of comparative revolution. She is never dull, enormously erudite, always imaginative, original and full of insights.
ستایشگران آرنت پذیرای سیر وی در زمینه ی نادیده گرفته شده ی انقلاب های تطبیقی خواهند بود. او هرگز کسل کننده نیست و فوق العاده خردمند ، همیشه پر انگاشت ، بدیع و پر از بینش است.
Sunday Times Sunday Times

قسمت هایی از کتاب انقلاب (لذت متن)
ناگفته پیداست که اولا رهایی و آزادی یکی نیستند ثانیا رهایی ممکن است شرط آزادی باشد ولی بی هیچ رو خود به خود به آن نمی انجامد ثالثا تصور آزادی که به طور ضمنی در رهایی نهفته است می تواند تصوری صرفا منفی باشد و بنابراین حتی تصور رهایی مساوی با تمنای آزادی نیست. علت این که این مطلب بدیهی غالبا از یاد می رود آن است که رهایی همیشه بزرگ در نظر آمده است حال آنکه بنیادگذاری آزادی یا به کلی پوچ و بی فایده دانسته شده یا دست کم لزوم آن مسلم نبوده است.