کتاب پادشاه زردپوش

The King in Yellow
کد کتاب : 21411
مترجم :
شابک : 978-6003761339
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 189
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه Tähtifantasia سال 2015

معرفی کتاب پادشاه زردپوش اثر رابرت ویلیام چیمبرز

کتاب «پادشاه زردپوش» یک کتاب داستان کوتاه از نویسنده آمریکایی رابرت دبلیو چمبرز است. نام این کتاب برگرفته از نمایشنامه‌ای با همین عنوان است که به عنوان یک موتیف در برخی از داستان‌ها تکرار می‌شود. نیمه اول کتاب دارای داستان‌های ترسناک بسیار معتبری است و منتقدان آن را به عنوان یک کتاب کلاسیک در زمینه ماوراء طبیعی توصیف کرده‌اند. لین کارتر آن را "یک شاهکار مطلق، احتمالا بزرگترین کتاب فانتزی عجیب و غریب که در این کشور بین مرگ پو و ظهور لاوکرفت نوشته شده است" نامید.
چهار داستان اول با سه وسیله اصلی به هم متصل هستند:
نمایشنامه ای در قالب کتاب با عنوان پادشاه زردپوش
موجودی مرموز و بدخواه ماوراء الطبیعه و گوتیک معروف به پادشاه زردپوش
نمادی ترسناک به نام علامت زرد
این داستان‌ها لحن وحشتناکی دارند و بر اساس داستان‌های دیگر، شخصیت‌هایی را متمرکز می‌کنند که اغلب هنرمند یا منحط هستند.
داستان‌های اول و چهارم، «تعمیر آبروها» و «نشان زرد» در آینده‌ای خیالی در آمریکای دهه 1920 می‌گذرد، در حالی که داستان‌های دوم و سوم، «نقاب» و «در دادگاه اژدها» هستند. این داستان ها با این مضمون تسخیر شده اند: "آیا علامت زرد را پیدا کردی؟"
شخصیت ترسناک در طول داستان‌های باقی‌مانده به‌تدریج محو می‌شود و سه مورد آخر به سبک داستانی رمانتیک رایج در آثار بعدی چمبرز نوشته شده‌اند. همه آنها به واسطه فضای پاریسی و قهرمانان هنریشان با داستان های قبلی مرتبط هستند.

کتاب پادشاه زردپوش

رابرت ویلیام چیمبرز
رابرت ویلیام چمبرز (26 مه 1865 - 16 دسامبر 1933) یک هنرمند و داستان نویس داستان آمریکایی بود که بیشتر به خاطر کتاب داستان های کوتاه خود با عنوان شاه در لباس زرد شناخته شده بود، که در سال 1895 منتشر شد.وی در بروکلین، نیویورک، به دنیا آمد.چمبرز ابتدا در موسسه پلی تکنیک بروکلین تحصیل کرد و سپس در حدود بیست سالگی وارد لیگ دانشجویان هنر شد، جایی که این هنرمند چارلز دانا گیبسون دانشجوی همکار وی بود. چمبرز در آکول د بیو آرتز و در آکادمی جولیان در پاریس از سال 1886 تا 1893 تحصیل کرد و آثارش در اوایل ...
قسمت هایی از کتاب پادشاه زردپوش (لذت متن)
دوست داری برات از اون تعریف کنم، پیشی؟ بانوی تو خیلی زیباست. موهای سنگینش هم مثل طلای صیقل خورده براقند. می تونم نقاشی اش کنم، البته نه روی بوم، چون اون وقت به رنگ ها و سایه هایی نیاز خواهم داشت شکوهمندتر از رنگین کمان. اون رو فقط می تونم با چشای بسته نقاشی کنم…