کتاب خاکستر گرم

Embers
کد کتاب : 21921
مترجم :
شابک : 978-9643807306
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1942
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب خاکستر گرم اثر شاندور مارائی

این رمان محکم و با ساختاری عالی توسط استاد مجارستانی ساندور مارای که در ابتدا در سال 1942 منتشر شد و اکنون دوباره مورد تحسین بین‌المللی قرار گرفته است، زرق و برق مالیخولیایی یک امپراتوری رو به زوال و خرد سرخورده آخرین وارثان آن را تداعی می‌کند.
در یک قلعه جنگلی منزوی، یک ژنرال پیر خود را برای پذیرایی از یک بازدیدکننده نادر آماده می کند، مردی که زمانی نزدیک ترین دوست او بود اما چهل و یک سال است که او را ندیده است. در طول ساعات بعدی میزبان و مهمان با یک دوئل از کلمات و سکوت ها، اتهامات و طفره رفتن ها مبارزه خواهند کرد. آنها خاطره دوستی خود و همسر زیبا و مرده ژنرال را نبش قبر خواهند کرد. و آن‌ها به زمانی برمی‌گردند که سه نفر از آخرین باری که در جنگل مجاور شکار می‌کردند، کنار هم نشسته‌اند - شکاری که در آن هیچ بازی انجام نشد، اما در طی آن چیزی برای همیشه از دست رفت. خاکستر گرم یک اثر کلاسیک از ادبیات مدرن اروپایی است، اثری که یادآوری تلخ گذشته آن نیز مانند نگاهی نبوی به ورطه اخلاقی زمان حال به نظر می رسد.

کتاب خاکستر گرم

شاندور مارائی
شاندور مارائی (Márai Sándor) با نام اصلی شاندور کارویی هنریک گروس‌شمید دی مارا (Sándor Károly Henrik Grosschmied de Mára) (زاده ۱۱ آوریل ۱۹۰۰ در کاشّا در اتریش-مجارستان – درگذشته ۲۱ فوریه سال ۱۹۸۹ در سن دیه گو، کالیفرنیا، ایالات متحده)، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل مجارستان بود.شاندور مارائی در ۱۱ آوریل ۱۹۰۰ میلادی در شهر کاشّا در اتریش-مجارستان، کوشیتسهٔ کنونی در اسلواکی به دنیا آمد. وی به خانواده‌ای قدیمی با نسب ساکسون تعلق داشت که در طی...
نکوداشت های کتاب خاکستر گرم
The reader will . . . be . . . very quietly nailed to the spot . . . mesmerizing. . . . In every way . . . satisfying.
خواننده خیلی بی سر و صدا به آن نقطه میخکوب می شود. . . مسحور کننده . . . از هر نظر. . . رضایت بخش.
Los Angeles Times Los Angeles Times

Tantalizing. . . .Brilliant. . . . [Marai’s] words resonate.
وسوسه انگیز. . . .درخشان. . . . سخنان [مارای] طنین انداز است.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب خاکستر گرم (لذت متن)
دلم می خواست بدانم آیا واقعا چیزی به نام دوستی وجود دارد؟ مقصود فرصت طلبی لذت بخش دو نفر نیست که می بینند درباره بعضی چیزها در بعضی زمان های زندگیشان همعقیده اند، یا در کارهای خطیر و امیالشان شریکند. این ها هیچ کدام دوستی نیست. گاهی فکر می کنم دوستی نیرومندترین پیوند در زندگی است و در نتیجه نادرترین. پایه اش چیست؟ همدلی؟ این واژه توخالی و بی محتوا و خیلی ضعیف که اصلا تداعی گر آن نیست که دوتن در بدترین شرایط پشتیبان یکدیگرند. شاید هم چیز دیگری باشد... شاید در عمق هر رابطه ای جرقه ای کوچک از شیفتگی شهوانی پنهان باشد.