کتاب بی دولتی دولت آرمان شهر

Anarchy, State, and Utopia
کد کتاب : 22165
مترجم :
شابک : 978-9642133239
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه ملی کتاب سال 1975

معرفی کتاب بی دولتی دولت آرمان شهر اثر رابرت نوزیک

این کتاب برای اولین بار در پاسخ به «نظریه عدالت» جان رالز منتشر شد. کتاب «بی دولتی دولت آرمان شهر» نوشته ی رابرت نوزیک از آن زمان به یکی از متون تعیین‌کننده در تفکر کلاسیک آزادی‌خواه تبدیل شده است. نوزیک با به چالش کشیدن و در نهایت رد برنامه های لیبرال، سوسیالیستی و محافظه کار، به جرأت تاکید می کند که حقوق افراد با افزایش مسئولیت های یک دولت نقض می شود - و تنها راه برای جلوگیری از این نقض ها در ایجاد یک دولت حداقلی محدود به محافظت در برابر زور است. کلاهبرداری، سرقت، و اجرای قراردادها.
این کتاب که برنده جایزه ملی کتاب سال 1975 شده است یکی از غنی ترین دفاع های فلسفی لیبرالیسم اقتصادی تا به امروز است. با پیشگفتار جدیدی توسط توماس ناگل، این نسخه اصلاح شده نوزیک و آثار او را به نسل جدیدی از خوانندگان معرفی می کند.
رابرت نوزیک (1938-2002) استاد فلسفه آرتور کینگزلی پورتر در دانشگاه هاروارد بود. نوزیک نویسنده کتاب‌های متعددی از جمله زندگی بررسی‌شده و تبیین‌های فلسفی، برنده جایزه ملی کتاب برای کتاب بی دولتی دولت آرمان شهر بود.

کتاب بی دولتی دولت آرمان شهر

رابرت نوزیک
رابرت نوزیک (Robert Nozick) (۱۶ نوامبر ۱۹۳۸–۲۳ ژانویه ۲۰۰۲) فیلسوف سیاسی آمریکایی بود که در دهه‌های ۱۹۷۰و۱۹۸۰ شهرتِ زیادی داشت. معروف‌ترین کتاب او در فلسفه سیاسی، «آنارشی و دولت و ناکجاآباد» در ۱۹۷۴ منتشر شد. این کتاب پاسخی بود آزادی‌گرایانه به کتاب «نظریهٔ عدالت» نوشتهٔ جان رالز. او تا هنگام مرگ استاد کرسی فلسفه در دانشگاه هاروارد بود. دیگر آثارش در زمینه نظریه تصمیم و شناخت‌شناسی هستند. جستار اصلی نوزیک و فشرده سخن او دفاعی همه‌جانبه و ...
نکوداشت های کتاب بی دولتی دولت آرمان شهر
No contemporary philosopher possesses a more imaginative mind, broader interests, or greater dialectical abilities than Robert Nozick.
هیچ فیلسوف معاصری به اندازه رابرت نوزیک دارای ذهن تخیلی، علایق گسترده تر یا توانایی های دیالکتیکی نیست.
Harper's

Complex, sophisticated and ingenious.
پیچیده و مبتکرانه.
Economist

قسمت هایی از کتاب بی دولتی دولت آرمان شهر (لذت متن)