کتاب افسون افسانه ها

The Uses of Enchantment
کد کتاب : 34659
مترجم : اختر شریعت زاده
شابک : 978-9647100762
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 450
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

کودکان به قصه نیاز دارند
Uses of enchantment
(اربردهای افسانه و افسون)
کد کتاب : 67942
مترجم :
شابک : 978-9647858571
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب افسون افسانه ها اثر برونو بتلهایم

"افسون افسانه ها" به قلم "برونو بتلهایم"، کتاب تحسین شده ای است که موفق شده جایزه های معتبری را به خود اختصاص دهد.
"افسون افسانه ها" یک کتاب شگفت آور و خیره کننده است. نکاتی که "برونو بتلهایم" درباره ی عملکرد افسانه ها ارائه می کند و همچنین نکات مربوط به نحوه ی خوانده شدن آن ها توسط کودکان و بزرگسالان و آنچه کودکان از خواندن آنها در سطوح پیش آگاهانه، ناخودآگاهانه و آگاهانه کسب می کنند ، بسیار قانع کننده است. درک او از مغز کودک ، هویت، خود و ابر-خود او ، و چگونگی تکامل یا عدم تکامل آن و روشی که افسانه ها بر روی آن اثر می گذارند ، باعث می شود شما بخواهید بروید بیرون از خانه و دست یک بچه را بگیرید و برایش سیندرلا بخوانید!
هرکسی که می خواهد متقاعد شود قهرمان داستان کودک، باید همیشه مشکلات خودش را بدون کمک بزرگسالان حل کند ، باید این کتاب را بخواند. "افسون افسانه ها" به قلم "برونو بتلهایم"، یک بررسی جذاب از نقوش افسانه ها و چگونگی کمک آن ها به کودکان برای کنار آمدن با رقابت خواهر و برادر ، ترس از ترک شدن، زندگی و سایر اضطراب هایی که کودکان در مسیر رسیدن به بلوغ با آن روبرو هستند، ارائه می کند. "برونو بتلهایم"، نسخه های مختلف قصه های آشنا را مقایسه می کند و به طور مفصل در مورد موضوع بحث می کند. وی در مورد چگونگی تاثیر افسانه ها در رشد عاطفی کودکان و اینکه چگونه خشونت در افسانه ها نیازهای روانشناختی خاصی را برآورده می کند و لزوما نباید برای خواننده جوان تصفیه شود ، مباحثه ای قانع کننده ارائه می دهد.

کتاب افسون افسانه ها


ویژگی های کتاب افسون افسانه ها

برنده جایزه ملی کتاب سال 1977

برنده جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی سال 1976

برونو بتلهایم
برونو بتلهایم (Bruno Bettelheim‎)؛ در ۲۸ اوت ۱۹۰۳ در وین اتریش زاده شد. او در سال ۱۹۳۹ پس از یک سال کار اجباری در اردوگاه‌های کار اجباری داخائو و بوخنوالد به آمریکا مهاجرت کرد. بتلهایم استاد رشته تعلیم و تربیت، و روان‌شناسی در دانشگاه شیکاگو، و یکی از مشهورترین روان شناسان کودک در جهان بود. او در ۱۳ مارس ۱۹۹۰ در شهر سیلور اسپرینگ (مریلند) درگذشت. از مهم‌ترین کتاب‌های او افسون افسانه‌ها (کاربردهای افسون) است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن ...
نکوداشت های کتاب افسون افسانه ها
Bettelheim argues convincingly that fairy tales provide a unique way for children to come to terms with the dilemmas of their inner lives.
بتلهایم به طور قانع کننده ای استدلال می کند که افسانه ها راهی منحصر به فرد برای کنار آمدن کودکان با معضلات زندگی درونی خود فراهم می کنند.
Atlantic

A charming book about enchantment, a profound book about fairy tales.
کتابی جذاب درباره افسون ، کتابی عمیق درباره افسانه ها.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Provocative and persuasive.
تحریک کننده و متقاعد کننده است.
Boston Globe Boston Globe

قسمت هایی از کتاب افسون افسانه ها (لذت متن)
اگر نخواهیم زندگی صرفا گذار از لحظه ای باشد به لحظه دیگر ، بلکه در پی مفهوم راستین هستی خود باشیم ، بزرگترین نیاز و دشوارترین تلاش ما یافتن معنای زندگی خواهد بود . چه بسا مردم که به سبب دست نیافتن به این معنا اراده زیستن را از دست داده و از تلاش باز ایستاده اند . درک معنای زندگی چیزی نیست که ناگهان در سنی خاص یا حتی با رسیدن به سن بلوغ حاصل شود . برعکس ، بلوغ روان شناختی وقتی است که شخص به یقین دریابد زندگی او چه معنایی می تواند یا باید داشته باشد . دریافتی که نتیجه نهایی یک تحول دراز مدت است . ما در هر سنی ، بسته به اینکه ذهن و دریافت ما تا چه اندازه تکامل یافته باشد ، در جستجوی پاره کوچکی از معنای زندگی هستیم و باید بتوانیم آن را بیابیم. برخلاف اسطوره کهن ، خرد ناگهان همچون آتنا کامل و بالیده ، از سر زئوسی زاده نمی شود . خرد که مراحل آغازین آن سخت غیر عقلانی است ، اندک اندک و گام به گام گسترش می یابد . فقط در بزرگسالی است که شخص می تواند به یاری آزموده های خویش به درک هوشمندانه ای از معنای هستی خود در این جهان دست یابد. بدبختانه بسیارند پدران و مادرانی که می خواهند ذهن کودکانشان مانند ذهن خود آنان عمل کند. گویی درک رشد یافته ی ما از خود و جهان و اندیشه هایمان و دردهایمان در باره معنای زندگی نباید چون جسم و مغز ما بتدریج تحول و تکامل یابند.