کتاب طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق

Ask Mutfagindan Yalnizlik Tarifleri
کد کتاب : 22521
مترجم :
شابک : 978-9642093397
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی ادبی سعید فائیک سال 2002

معرفی کتاب طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق اثر یکتا کوپان

طرز تهیه ی تنهایی در آشپزخانه ی عشق، مجموعه ای است از داستان های کوتاه به قلم یکی از نویسندگان محبوب کشور ترکیه به نام یکتا کوپان. این مجموعه از داستان های کوتاه جذاب و خواندنی تشکیل شده که طرز تهیه ی تنهایی در آشپزخانه ی عشق یکی از آن هاست. باقی داستان ها عبارت اند از: راکی، آب و یخ، سوارکار نقاب دار، جفت شش، نقطه ی خروج، خانه ی بازی، چشم انداز پل، روزهای عادی فصل و جادوگر درخت سیب. محوریت داستان های کتاب درباره ی عشق به خانواده، روابط عاشقانه، دوستانه و جدایی بوده و فضای ملودرام آن طنینی دلنشین در ذهن خواننده ایجاد می کند.
قلم یکتا کوپان بسیار سلیس و صمیمی است و به دور از هرگونه تکلفی، با ایجاد یک فضای گرم و دوستانه، روح خواننده را با شخصیت های داستان گره می زند. این نحوه ی نگارش ساده و روان، نوشته های یکتا کوپان را با استقبال قابل توجه مخاطبین مواجه کرده اما سوای عامه پسند بودن، آثار او از چنان محتوا و نگارش پخته ای برخوردارند که تا کنون برنده ی چند جایزه ی ادبی نیز شده اند. در همین راستا مجموعه ی طرز تهیه ی تنهایی در آشپزخانه ی عشق نیز موفق شده جایزه ی ادبی سعید فائیک را از آن خود کند. هر کدام از قصه های این کتاب، به نحوی از مواجه ی انسان با تنهایی و روش او برای سازگاری یا مقاومت در برابر آن سخن می گویند و تم اصلی کتاب نیز پرداختن به مساله ی تنهایی در میانه ی روابطی است که دچار آسیب شده اند.

کتاب طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق

یکتا کوپان
یکتا کوپان روزنامه نگار و نویسنده‌ی در سال ۱۹۶۸ در ترکیه متولد شده است. از او تا کنون چند رمان و داستان کوتاه منتشر شده است. مجموعه داستان او با نام طرز تهیه‌ی تنهایی در آشپزخانه‌ی عشق در سال ۲۰۰۲ برنده‌ی جایزه‌ی ادبی سعید فانک شده است. کاغذ کپی اثر بعدی اوست که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. کوپان در سال ۲۰۱۰ ناگهان دیدم که نیستی را نوشت این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی ادبی یونس نادی شد. رمان تفریحگاه خانوادگی و مجموعه داستان دو شعر از دیگر آثار اوست. آثار او به زبان های گ...
دسته بندی های کتاب طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق
قسمت هایی از کتاب طرز تهیه تنهایی در آشپزخانه عشق (لذت متن)
خودکار ساده و ارزان قیمت را الکی توی دستم می چرخانم. خیلی دوست دارم قلمی که با آن می نویسم جذابیت داشته باشد برای همین به خودنویسی که معمولا همراهم است دلبستگی خاصی دارم. ظرافتی که به نوشته ها می دهد اعتماد به نفسی که طرز نشستنش توی دست ایجاد می کند جوهری که آرام از شیار نوکش بیرون می خزد و به شکلی جادو کننده روی کاغذ می نشیند... اما الان توی دستم خودکاری معمولی هست که دقایقی قبل از دکان خنزر پنزر فروشی توی فرودگاه خریدم دلیل اینکه هیچ جور نمی توانم افکارم را متمرکز کنم، نمی توانم جملاتی برای پر کردن پشت کارت پستالی که جلوی رویم گذاشته ام پیدا کنم، این خودکار است؟... چرا مزخرف می گویم؟ هر چه باشد من یک حسابدار معمولی هستم. حسابداری معمولی که ساعت چهار صبح برای بدرقه دوستش آمده فرودگاه و کاملا اتفاقی با دوست دختر سابقش رو به رو شده.