کتاب انقلاب ۵۷ ایران

The Revolution of Iranian 1979
کد کتاب : 23521
مترجم :

شابک : 978-6005191592
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : فارسی و انگلیسی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب ۵۷ ایران اثر مریم زندی

کتاب پیش رو اثری است از "مریم زندی" که حدود 200 تصویر سیاه و سفید از "انقلاب ۵۷ ایران" در بردارد. بازه‌ی زمانی که عکس‎‌های کتاب به آن تعلق دارند، فاصله‌ی آبان سال 1357 تا فروردین سال 1358 را دربرمی‌گیرد که تا نخستین رفراندوم ملی و پاسخ مثبت مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران را شامل می شود.
"مریم زندی" پیرامون سیاه و سفید بودن عکس های این مجموعه اظهار داشته که بیشتر عکس های گرفته شده توسط وی در جریان انقلاب اسلامی سال 57، به صورت سیاه و سفید هستند. وی همچنین عکس های رنگی نیز از این جنبش مهم ملی برداشته بود اما برای یکسان و یکدست بودن عکس‌های مجموعه، اقدام به انتشار کل آنها به شکل سیاه و سفید نمود.
هفت سال تأخیر در انتشار این تصاویر توسط عکاس کهنه کار ایرانی به این دلیل بود که وی شخصا این تصاویر را به دلایل زیبایی شناختی و سلیقه‌ای منتشر نمی‌کرد و اکنون همه‌ی آنها را رها از بند سانسور منتشر ساخته است. عکس‌های مجموعه‌ی "انقلاب ۵۷ ایران" برشی از تاریخ این کشور هستند که اتفاق افتاده و دیده شده اند و به همین دلیل "مریم زندی" دلیلی به حذف یا سانسور آنها نمی‌دید.
"مریم زندی" یکی از عکاسانی بود که از زمان انقلاب اسلامی در ایران مشغول عکاسی بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به دلیل عوامل مختلف نتوانست نتایج کار خود را منتشر کند و طی هفت سال، هر بار که او سعی می کرد این عکس ها را منتشر کند، با مانعی برخورد می کرد. با این حال، وی بارها به رسانه ها گفته است که علیرغم اینکه ناشران خارجی برای انتشار این تصاویر تمایل نشان دادند، اما اجازه نمی دهد آنها را در خارج از ایران منتشر کنند زیرا "انقلاب ۵۷ ایران" متعلق به ایران و مردم آن است و کتاب باید در همینجا منتشر شود.

کتاب انقلاب ۵۷ ایران

مریم زندی
مریم زندی (متولد ۲۰ دی ۱۳۲۵ در گرگان) عکاس ایرانی، عضو هیئت مؤسس انجمن ملی عکاسان ایران، اولین رئیس هییت مدیره انجمن عکاسان ایران یا انجمن ملی عکاسان و دارای لیسانس از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌باشد. وی عضو افتخاری انجمن عکاسان میراث فرهنگی ایران است. در حال حاضر وی بازرس شورایعالی خانه هنرمندان ایران و دبیر و داور چندین جشنواره عکاسی داخلی و خارجی می‌باشد. مریم زندی تا بحال بیش از هفده نمایشگاه عکاسی انفرادی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده‌است.
قسمت هایی از کتاب انقلاب ۵۷ ایران (لذت متن)
کتاب حاضر تا حد امکان یادآور شعارها، دیوارها، نمادهای گرافیکی، پارچه نویسی ها و پلاکاردهای آن روزگار باشد بی آنکه جهت گیری خاصی را پی بگیریم…