کتاب کوروش کبیر

Cyrus the Great
نگاهی نمایشی دراماتیک به تاریخ و زندگی اساطیری کوروش کبیر-آذرخش
  • 7,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 24218
شابک : 978-6001199028
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کوروش کبیر اثر پری صابری

پری صابری در نمایشنامه خود با نام «کوروش کبیر» (نگاهی نمایشی دراماتیک به تاریخ و زندگی اساطیری کوروش کبیر. آذرخش نمایش در 12 پاره) زندگی نامه کوروش؛ از حضور مادرش در قصر آستیاگ تا نبرد با تومی ریس و از اسب افتادنش را با نگارشی جذاب و گیرا پیش چشم خوانندگان قرار داده است.
هم خوانان در نمایشنامه کوروش کبیر همچون گوینده نریشن در فیلم ها عمل می کنند و از پرده اول به مخاطب می فهمانند که قرار است به زودی نبردی سهمگین بین ماد و پارس رخ دهد و کوروش به مادها بتازد. سر آستیاگ شکست خورده به زیر افتد و دودمان هخامنشیان بنیان گذاشته شود. خواننده این کتاب درمی یابد که با آغاز حکمرانی کوروش بر خاک ایران، اقوام ماد، لیدیه و بابل با ساکنین پارس متحد می شوند و اتحادیه خلل ناپذیر آسیای صغیر از همان زمان تشکیل می شود.

کتاب کوروش کبیر

پری صابری
پری صابری(متولد 1311 کرمان،ایران) کارگردان تئاتر، نمایش نامه نویس و نویسنده رمان اهل کرمان است. او گروه تئاتر پازارگاد را ایجاد کرد و تالار مولوی را در تهران تاسیس کرد. صابری نشان لژیون دونور فرانسه را در سال ۲۰۰۴ دریافت کرد. پری صابری پس از پایان دوره متوسطه برای ادامه تحصیل در رشته سینما و تئاتر به پاریس رفت. در دوران دانشجویی فیلم کوتاهی درباره یکی از رباعیات خیام ساخت که به عنوان بهترین فیلم دانشجویی ۱۹۵۴ در فرانسه برگزیده شد.صابری در بازگشت به ایران گروه تئاتر پازارگاد را ایجاد کرد. همچن...