کتاب وحدت اشیا

Hegel, Kant and the Structure of the Object
هگل ، کانت و ساختار ابژه
کد کتاب : 26427
مترجم :

شابک : 978-6002784254
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 238
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب وحدت اشیا اثر رابرت استرن

رابرت آرتور استرن فیلسوف انگلیسی است که به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه شفیلد خدمت می کند. او به خاطر کارهایش در زمینه تاریخ فلسفه ، به ویژه کتاب «وحدت اشیا» مشهور است. تحقیقات کنونی وی بر اخلاق دانمارکی متمرکز است.

استرن از کالج سنت جان ، کمبریج فارغ التحصیل شد و سپس به عنوان یک محقق در آنجا مشغول به کار شد. او از سال 2000 استاد دانشگاه شفیلد بوده و از سال 2004 تا 2008 رئیس گروه فلسفه بوده است.

این کتاب که توسط «مهدی محمدی اصل» و «محمدمهدی اردبیلی» به فارسی برگردانده شده است، بر روی ساختار ابژه در نظام فلسفی کانت و هگل متمرکز شده است. لزوم ترجمه چنین کتاب هایی از آنجا ناشی می شود که ما همچنان در پرداخت به ساختار ابژه و همینطور سوژه در دستگاه های فکری مختلف ضعیف عمل کرده ایم. در واقع ریشه یابی این ساختار ها در سنت های فکری مختلف باعث ‌میشود که تا حدی این خلل پوشش پیدا کند.

کتاب وحدت اشیا

رابرت استرن
رابرت استرن متولد فوریه ۱۹۶۲ ، فیلسوف بریتانیایی و استاد فلسفه دانشگاه شفیلد است. او به دلیل آثارش در زمینه تاریخ فلسفه خصوصاً هگل شناخته‌شده‌است.او از کالج سنت جان کمبریج فارغ التحصیل شد ، و سپس عضو هیئت تحقیقات در آنجا شد. وی از سال 2000 استاد دانشگاه شفیلد و از سال 2004 تا 2008 رئیس گروه فلسفه بود.
دسته بندی های کتاب وحدت اشیا
قسمت هایی از کتاب وحدت اشیا (لذت متن)
چنان که پیش تر گفتم، ذهن که مملو از تعداد زیادی تصور بسیط است که یا از راه حواس، آن گونه که در اشیای بیرونی وجود داشته اند، یا با تامل و بازاندیشی بر دخل و تصرفات خود ذهن بدان انتقال یافته اند، همچنین توجه می کند که تعدادی از این تصورات بسیط مدام در کنار یکدیگر قرار می گیرند؛ که بنا به فرض به ابژه ای واحد تعلق دارند، و کلمات، که برای انتقال سریع ( ۳۹) از آن ها استفاده می شود، از نگاه فهم عرفی با نامی واحد حول یک موضوع وحدت یافته اند؛ و بی مبالاتی و بی دقتی ما را مستعد می سازد که از آن موضوع به مثابه تصوری بسیط و واحد سخن گوییم، حال آن که [ این وحدت انتزاعی ] در واقع درهم آمیختگی تصورات بسیاری با یکدیگر است؛ زیرا، چنان که گفتم، چون در تصورمان نمی گنجد که چگونه این تصورات بسیط می توانند قائم به خودشان باشند، خود را عادت می دهیم به این که زیرنهادی را فرض کنیم، که در آن تقرر دارند، و از آن منتج می شوند، از همین رو آن را جوهر ( ۴ ) می نامیم.

سرچشمه این ابهام در تمایزی نهفته است که لاک میان حالات و جواهر ترسیم می کند. او حالات را تصوراتی مرکب تعریف می کند که همگون یا ناهمگون اند ( یعنی، تصورات مرکب یا از نوع واحدی از تصورات بسیط، که او آن ها را حالات بسیط می نامد، به وجود آمده اند، یا از انواع ناهمگونی از تصورات بسیط، که او آن ها را حالات مختلط ( ۴۱) می نامد، ساخته شده اند ) . او حالات را همچنین اموری قابل حمل بر جواهر یا متکی به آن ها تعریف می کند. لاک جواهر را تصوراتی مرکب تعریف می کند که به صورت مستقل وجود دارند.  ( ۶ ) حال، با آن که لاک با رضایت از حالات مختلط به مثابه تصوراتی مرکب سخن می گوید که ذهن آن ها را با هم مرتبط و ترکیب کرده است، چندان راضی نیست که از وحدت تصورات مرکب جواهر نیز به همین شیوه سخن گوید. پس، در حالی که وحدت حالت از حیث خاستگاه سوبژکتیو و از حیث ساختار رابطی است، وحدت جوهر این گونه نیست، بلکه به نظر می رسد باید در تجربه به ما داده شود. ( ۷ ) بنابراین شرح لاک از فعالیت ذهن در پیوند زدن تصورات بسیط به یکدیگر تنها به نیمی از مسئله وحدت پاسخ می گوید: شرح لاک به مسئله وحدت حالات پاسخ می گوید نه به مسئله وحدت جواهر، که به نظر می رسد وحدتی مستقل از فعالیت سوبژکتیو ما مبنی بر « ترکیب کردن » ( ۴۲) داشته باشند.