کتاب کلاف سردرگم

A tangled web
کد کتاب : 27519
مترجم :
شابک : 978-6000808754
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1931
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کلاف سردرگم اثر ال ام مونتگمری

کتاب «کلاف سردرگم» نام یک رمان کانادایی به نویسندگی "ال ام مونتگمری" است که در سال ۱۹۳۱ به چاپ رسید. این رمان از معدود کتاب هایی است که مونتگومری، برای بزرگسالان نگاشته است. داستان کلی کتاب درباره ی دو خانواده ی بزرگ «پن هالو» و «دارک» است که طی سالیان متمادی، ۶۰ عضو هر یک با ۶۰ عضو دیگری پیوند زناشویی بسته اند و اینک پس از سال ها، شبکه ی درهم پیچیده ای از عواطف و روابط خانوادگی و بین فردی میان آن ها ایجاد شده است. این کتاب به دلیل سقوط وال استریت، در سال ۱۹۲۹ فروش چندان خوبی نداشت.
وقتی عمه بکی وصیت می کند تا وارث کوزه ی قدیمی معروفش یک سال پس از مرگ او مشخص شود، سرنوشت خاندان دارک ها و پن هلو ها تا ابد دستخوش تغییر می شود. او مدتی به عنوان رئیس غیر رسمی قبیله (خانواده های گسترده دارک و پن هالو) در نظر گرفته شده بود و برای همه ی آن ها به عنوان عمه بکی شناخته میشد. او طی سالیان گذشته اجتماعات دورهمی بعد از ظهر قبیله ی خود را که به اصطلاح ،"هم تراز "خوانده می شوند ، در خانه ی خود برگزار کرده است. هیچ درامی بین خانواده های دارک و پن هالو نمی تواند آن ها را برای آنچه پس از فاش شدن صاحب کوزه آغاز می شود، آماده کند. وقتی یک سال کامل از سرنوشت این قبیله را دنبال می کنیم ، امیدها و کاستی ها آشکار می شود. کوزه ی افسانه ای در حالی که هر یک از اعضای خانواده برای به دست آوردن آن تلاش می کند ، در میان این عشق ، دلشکستگی و خنده نشسته است.

.

کتاب کلاف سردرگم

ال ام مونتگمری
لوسی مود مونتگمری، زاده ی 30 نوامبر 1874 و درگذشته ی 24 آپریل 1942، نویسنده ی کانادایی بود.مونتگمری در کلیفتون به دنیا آمد و در بیست و یک ماهگی، مادرش را بر اثر بیماری از دست داد. پس از آن، پدربزرگ و مادربزرگش مسئول بزرگ کردن او شدند. مونتگمری پس از فارغ التحصیلی ، یک سال را در کنار پدر و نامادری اش گذراند و اولین اثر خود را که یک شعر بود، در روزنامه ی دیلی پاتریوت به انتشار رساند. او سپس یک دوره ی معلمی دو ساله را در یک سال گذراند و در سال های 1895 و 1896 به تحصیل در رشته ی ادبیات پرداخت.جسد...
نکوداشت های کتاب کلاف سردرگم
Montgomery writes beautifully and brings tears of both sorrow and joy on the turning of every page.
مونتگومری زیبا می نویسد و با ورق زدن هر صفحه اشک غم و شادی به همراه می آورد.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب کلاف سردرگم (لذت متن)
او از روی صندلی بلند شد و آمد جلو میز؛ دو دستش را گذاشت به لبه ی آن. عکاس از کارگاهش عکس ها را آورد: ببینم همینه؟ بعله، خودشه. او دستش را دراز کرد و عکس ها را گرفت، کمی نگاه کرد و بعد: این ها نیست. اشتباه کرده اید. چطور؟ فرمودید… اشتباه کرده اید. من سبیل ندارم، این عکس ها سبیل داره… از آن گذشته من کلاه سرم نمی گذارم. عکاس به تندی عکس ها را گرفت و با دقت به آن ها و بعد به قیافه ی او نگاه کرد: عجیبه… اما خیلی به شما شباهت داره.