کتاب مقدمه بر علوم انسانی

Introduction to the Human Sciences
کد کتاب : 28701
مترجم :
شابک : 978-9643117597
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 752
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1883
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب مقدمه بر علوم انسانی اثر ویلهلم دیلتای

کتاب « مقدمه بر علوم انسانی» نوشته « ویلهلم دیلتای» توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
برای حدود دو قرن، محققان با سوالاتی در مورد ماهیت و منطق تاریخ به عنوان یک رشته و به طور گسترده تر، با کل مجموعه «علوم انسانی»، از جمله الهیات، فلسفه، تاریخ، ادبیات، هنرهای زیبا، دست و پنجه نرم کرده اند. مسئله اساسی این است که آیا علوم انسانی طبقه خاصی از مطالعات با موضوع و روش مشخصا متمایز هستند یا اینکه باید در ذیل علوم طبیعی قرار گیرند؟
فیلسوف آلمانی ویلهلم دیلتای بخش اعظم کار طولانی خود را به آنجا و سوالات مربوط به آن اختصاص داد. مقدمه او بر علوم انسانی کوششی پیشگام برای ارائه یک نظریه کلی در مورد علوم انسانی، به ویژه تاریخ، و تمایز اساسی این علوم از حوزه علوم طبیعی است. اگرچه مقدمه هرگز کامل نشد، اما همچنان یکی از بیانیه های اصلی موضوع است. این کتاب همراه با سایر آثار دیلتای تأثیر بسزایی در شناخت و علوم انسانی به عنوان تقسیم بندی اساسی دانش بشری و جدایی آنها از علوم طبیعی در مبدأ، ماهیت و روش داشته است.
مقدمه به‌عنوان کمکی به موضوع روش‌شناسی علوم انسانی و اجتماعی، به درستی مدعی جایگاهی است. این اولین بار است که کل اثر به زبان انگلیسی در دسترس است.

کتاب مقدمه بر علوم انسانی

ویلهلم دیلتای
ویلهلم دیلتای زاده ی ۱۹ نوامبر ۱۸۳۳ و درگذشته ی ۱ اکتبر ۱۹۱۱ مورخ، جامعه‌شناس، روان‌شناس و فیلسوف آلمانی‌ست. او و ماکس وبر از بنیان‌گذاران جامعه‌شناسی تفهمی به‌شمار می‌رود. دیلتای از جمله اندیشمندانی است که آثارش به زبان انگلیسی قدری دیر ترجمه شده‌اند. آثار این فیلسوف در سال ۱۹۸۹ به زبان انگلیسی برگردان شدند.