کتاب حکمت شادان

The Gay Science
کد کتاب : 1184
مترجم :


شابک : 978-964-5620-41-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 407
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1882
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

حکمت شادان
The Gay Science
کد کتاب : 125693
مترجم :
شابک : ‏‫‭979-0802645189‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1882
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حکمت شادان اثر فردریش نیچه

کتاب حکمت شادان، اثری نوشته ی فردریش نیچه است که اولین بار در سال 1882 به چاپ رسید. نیچه این کتاب را شخصی ترین اثر خود می داند. او در این کتاب بود که یکی از مهمترین نظریات خود و دکترین بازگشت ابدی را مطرح کرد. کتاب حکمت شادان، دربردارنده ی برخی از ارزشمندترین پرداخت های نیچه به هنر، اخلاقیات، دانش، حقیقت، هوشیاری ذهنی و خاستگاه تعقل است. بخش عمده ی این اثر، اندکی قبل از خلق کتاب «چنین گفت زرتشت» به نگارش درآمد و مخاطب می تواند علاوه بر آشنایی با زرتشت، با برخی از جذاب ترین تفکرات فلسفی و اشعار نیچه آشنا شود. کتاب حکمت شادان، بی شک در زمره ی برترین آثار فلسفی تاریخ قرار دارد و شاهکاری دیگر از یکی از بزرگترین متفکرین در دو قرن اخیر است.

کتاب حکمت شادان


ویژگی های کتاب حکمت شادان

جزو فهرست برترین آثار فلسفی گودریدز

فردریش نیچه
فریدریش ویلهلم نیچه، زاده ی 15 اکتبر 1844 و درگذشته ی 25 آگوست 1900، فیلسوف، شاعر، منتقد ادبی، آهنگساز آلمانی و استاد لاتین و یونانی بود.نیچه در شهر کوچک روکن واقع در لایپزیک پروس به دنیا آمد. او در ابتدا در مدرسه ای عمومی و پس از آن در مدرسه ای خصوصی مشغول به تحصیل شد.نیچه پس از فارغ التحصیلی در سپتامبر 1864، به امید رسیدن به سمت کشیش پروتستان، در دانشگاه بن به تحصیل الهیات و فیلولوژی کلاسیک مشغول شد. نیچه پس از یک ترم تحصیل، به مطالعات الهیاتی خویش پایان داد و ایمان و اعتقادات مسیحی خویش را...
نکوداشت های کتاب حکمت شادان
One of the most famous works of philosophy.
یکی از مشهورترین آثار فلسفی.
Barnes & Noble

It is complete. For it is a work of art.
این کتاب، اثری کامل است چرا که اثری هنری است.
Walter Kaufmann, Philosopher

Written at the peak of Nietzsche's intellectual abilities.
نگاشته شده در دوران اوج توانایی های ذهنی نیچه.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب حکمت شادان (لذت متن)
آری رنج و عذاب لازم است! به همین علت فریادهای سیاستمداران را می شنویم، شاهد اندوه و درماندگی بیشمار همه ی طبقات و مصیبت های دروغین، ساختگی و اغراق آمیز و شتاب کورکورانه برای باور کردن آن ها هستیم.

ای همنوع من، همنوع عزیز من! نمی دانم آیا هنوز می توانی به زیان نوع ما «نابخردانه» و «بد» زندگی کنی؟ آن چه می توانست به نوع ما آسیب برساند شاید از هزاران سال پیش در ما مرده است. شاید این از آن مواردی ست که حالا دیگر از دست هیچ کس حتی پروردگار کاری ساخته نیست. به دنبال بهترین یا بدترین امیال یا گرایشات خود برو و به هر حال به سوی نیستی ات گام بردار، در هر دو صورت شاید به گونه ای به پیشرفت بشریت کمک کرده ای، به این عنوان جزو نیکوکاران محسوب خواهی شد و حق خواهی داشت ستایشگرانی داشته باشی... همینطور کسانی هم تو را مسخره خواهند کرد! اما هرگز کسی را پیدا نخواهی کرد که بتواند تماما تو را به عنوان یک فرد، حتی در بهترین خصوصیات و کارهایت مورد تمسخر و ریشخند قرار دهد، کسی که بتواند حقیقت تو را یعنی حقارت بی پایانت را ای مگس بیچاره، ای وزغ بینوا نشانت دهد!

در روی این زمین که بهای هر چیز شاید زیاده از حد بالاست، به دست آوردن تسلط و استادی در هر زمینه ای، گران تمام می شود؛ در صورتی مرد حرفه ی خود می شویم که قربانی آن هم باشیم: این بهای آن است. اما شما نمی خواهید اینطور باشد، شما می خواهید «ارزانتر» تمام شود و بخصوص «آسانتر» باشد، درست نمی گویم هم عصران عزیز من؟ بسیار خوب این طور باشد! اما شما چیز دیگری خواهید داشت: به جای متخصص و استاد، شما حراف و قلم زن خواهید داشت... آن کس که خود را عمیق می داند تلاش می کند که واضح و شفاف باشد. آن کس که دوست دارد در نگاه توده ی مردم عمیق به نظر بیاید تلاش می کند که مبهم و کدر باشد. توده ی مردم کف هر جایی را که نتوانند ببینند عمیق می پندارند و از غرق شدن واهمه دارند.