کتاب زندگی واقعی است تنها زمانی که “من هستم”

Life is Real Only Then, When 'I Am'
(همه و همه چیز سلسله سوم)
کد کتاب : 28745
مترجم :
شابک : 978-9642242993
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 206
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی واقعی است تنها زمانی که “من هستم” اثر جورج ایوانویچ گورجیف

این جلد پایانی از سه ی گانه گورجیف، "همه و همه چیز"، که در سال 1934 آغاز شد، منبع اصلی ایده ها، روش ها و زندگی نامه ی گورجیف است. گورجیف از طریق منتخبی از سخنرانی‌های ارائه شده در سال 1930، مطالب زندگی‌نامه‌ای که برای درک ایده‌های او حیاتی است و مقاله ناقص «دنیای بیرونی و درونی انسان» به «جامعه ی جویندگان» خود عرضه می‌کند. این قطعه ی نهایی کار گورجیف است که پیروان متعدد او منتظر آن بودند. این یکی از معدود سوابق منتشر شده توسط گورجیف است که در آن او به "جامعه ی جویندگان" خود، دانش آموزان بسیاری از کشورها که در پاریس و نیویورک به او پیوستند، راهنمایی هایش را ارائه می کند. بخش اول عمدتا زندگی‌نامه‌ای است و به مطالبی مربوط می‌شود که برای درک ماهیت و شدت تلاش شخصی مورد نیاز برای یک کار فراگیر روی خود ضروری است. پس از آن، یک سلسله سخنرانی که گورجیف برای شاگردانش در نیویورک در سال 1930 انجام داد، و سپس مقاله ای طولانی، اما ناقص درباره «دنیای بیرونی و درونی انسان» در این ارائه شده است.
در پیشگفتار کتاب آمده است:
« من هستم.....؟ اما چه بلایی سر آن حس کامل کل خودم آمده که در گذشته همیشه در زمانهای پرسش از خود در جریان روند به یاد آوردن خود در من بود.
آیا ممکن است این توانایی درونی که به برکت همه گونه انگار خود و سیخونک زدنهای مرتب به خود به دست آمده، تنها برای این بوده تا اینک که تاثیرش برای وجودم حتی از هوا هم ضروری تر است، بدون هیچ اثری ناپدید شود؟
نه نمی تواند چنین باشد!... چیزی در اینجا درست نیست.
اگر درست باشد، در این صورت همه چیز در قلمرو عقل غیرمنطقی است.»

کتاب زندگی واقعی است تنها زمانی که “من هستم”

جورج ایوانویچ گورجیف
گورجیف در دوران زندگی خود بارها برای آموزش کار، کلاسهایی در سراسر بنیاد نهاد و بست. می گفت که آموزه ای را که از تجربه ها و سفرهای آغازین خود به باختر برده بیانگر حقیقتی است که در دین های باستانی و آموزه های خرد و فرزانگی یافته که به آگاهی از خود در زندگی روزمره مردمان و جایگاه مردمیت در عالم مربوط می شود
دسته بندی های کتاب زندگی واقعی است تنها زمانی که “من هستم”
قسمت هایی از کتاب زندگی واقعی است تنها زمانی که “من هستم” (لذت متن)
وضعیت سیه روزانه ام را در آن پگاه، بی خوابی های دو سه هفته گذشته که در جریان آن بیش از یکی دو ساعت در شبانه روز نخوابیده بودم و این شب آخر که به هیچ رو نتوانسته بودم بخوابم، بدتر می کرد. دلیل اصلی این بی خوابی و بی نظمی کلی کمابیش تمامی کارکردهای مهم ارگانیسم ام که در آن روزها بیداد می کرد، جریان بی گسست اندیشه های سنگین" در باره وضعیت از قرار حل نشدنی بود که به شکلی نامنتظره در من پدید آمده بود. - برای آنکه بتوانم دست کم تا اندازهای این وضعیت حل نشدنی را توضیح دهم، نخست لازم است بگویم: مدت سه سال بود که کمابیش شب و روز پیوسته خود را ناگزیر به نوشتن کتابهایی کرده بودم که اهنگ انتشارشان را داشتم.