کتاب قصه های الفبا

Tales of the alphabet
کد کتاب : 3069
شابک : 9786008025238
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 147
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب قصه های الفبا اثر محمدرضا شمس

کتاب قصه های الفبا نوشته محمدرضا شمس دارای 32 قصه به تعداد حروف الفبا می باشد.

یک کتاب جمع و جور که کنار آموزش الفبا به کودکان، یک عالم قصه های بامزه هم برایشان تعریف می کند. در هر داستان با یکی از حروف الفبا آشنا می شویم. پ پیراهن، جیم جادوگر، ر رقاص، شین بی شلوار، میم کله گنده، واو وزوزو و خلاصه همه ی حروف الفبای فارسی.

در هر داستان کتاب قصه های الفبا به حروف الفبا شخصیت بخشی شده و هر کدام ویژگی منحصر به فرد خودشان را دارند. حرفی که نویسنده قصد آموزش آن را دارد، مدام در داستان تکرار می شود و کودک با کلماتی که این حرف در آن ها به کار رفته، آشنا می شود. جنبه ی آموزشی این داستان اصلا و ابدا از بار هنری آن ها کم که نمی کند، هیچ، اضافه هم می کند. حتی بزرگترها هم از خواندن آن ها لذت می برند.

کتاب قصه های الفبا

محمدرضا شمس
محمدرضا شمس در سال 1336 متولد شد. نخستین کتاب این نویسنده با عنوان اگر این چوب مال من بود، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید. بعدها با انتشارات سروش، امیرکبیر، مدرسه، قدیانی، پیدایش، افق، محراب قلم، به نشر، حنانه، شباویز، و رویش همکاری داشت که حاصل آن چاپ بیش از سی عنوان کتاب بوده است.از آثار او می توان به قصه های سر و ته، ل بازیگوش، بادکنک و اسب آبی، صبحانه ی خیال و سبیل عمو اشاره کرد.شمس تاکنون جوایز بسیاری همچون قلم زرین جشنواره ی مطبوعات، دیپلم افتخار IBBY، لوح تقدیر کتاب ...
قسمت هایی از کتاب قصه های الفبا (لذت متن)
ک کلاه شد و گفت: «من کلاهم، مثل ماهم. کی من رو می خواد؟» کوه گفت: «من، من کله گنده.» بعد کله اش را نشان داد و گفت: «من کچلم. مو ندارم. برف که می آد سرما می خورم، هاپیشته، هاپیشته. بابام بزغاله کشته. ننه ام سر دیگ آشه. بابام می خوره می پاشه. کلاهم می شی؟» ک گفت: «چرا نمی شم؟ خوبم می شم.» و رفت روی سر کوه نشست.