کتاب آخرین نقاشی سارا دفس

The Last Painting of Sara de Vos
(آمیزه ای دل انگیز از عشق، فقدان و هنر)
کد کتاب : 31262
مترجم :
شابک : 978-6008211365
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

برنده ی جایزه صنعت کتاب استرالیا 2017

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب آخرین نقاشی سارا دفس اثر دومنیک اسمیت

کتاب «آخرین نقاشی سارا دفس» رمانی نوشته «دومینیک اسمیت» که اولین بار در سال 2016 انتشار یافت. وقتی دو هنرمند هلندی به نام «بارن» و «سارا دفس» دخترشان را به خاطر ابتلا به طاعون در سال 1635 از دست می دهند، با مشکلات روحی و مالی شدیدی مواجه می شوند. «سارا» علیرغم این بداقبالی و قانونی که زنان را از کشیدن مناظر منع می کند، اثری را به وجود می آورد که منظره ای زمستانی را به تصویر می کشد. مردی ثروتمند و ساکن نیویورک به نام «مارتی دگروت» این نقاشی را در سال 1958 به ارث می برد، اما بعد از یک ضیافت خیریه در آپاتمانش، درمی یابد که نقاشی با نسخه ای جعلی جا به جا شده است. جست و جوی «مارتی» برای یافتن نقاشی، او را به بروکلین می برد و با «الی شیپلی» آشنا می کند. سال ها بعد، «مارتی» و «الی» در سیدنی دوباره ملاقات می کنند—جایی که زندگی آکادمیک «الی» به خاطر امکان حضور همزمان نسخه اصلی نقاشی و نسخه جعلی آن در یک نمایشگاه، به خطر می افتد.

کتاب آخرین نقاشی سارا دفس

دومنیک اسمیت
«دومینیک اسمیت» رمان نویسی استرالیایی/آمریکایی است. آثار «اسمیت» در نیویورک تایمز، آتلانتیک، Texas Monthly، و The Australian به چاپ رسیده است. رمان او به نام «آخرین نقاشی سارا دِفُس» در فهرست «پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز» قرار گرفت.
نکوداشت های کتاب آخرین نقاشی سارا دفس
A tremendous story of art, deception, love, ambition and the place of women in the world, and in history.
داستانی شگرف درباره هنر، فریب، عشق، جاه طلبی، و جایگاه زنان در دنیا، و در تاریخ.
The Australian

Smith slowly creates a masterly, multilayered story that will dazzle readers of fine historical fiction.
«اسمیت» به تدریج داستانی استادانه و چندلایه را به وجود می آورد که مخاطبین داستان های تاریخی برجسته را شگفت زده خواهد کرد.
Library Journal Library Journal

The suspenseful story of one painting’s rippling impact on three people over multiple centuries and locations.
داستانی پرتعلیق درباره تأثیرات ادامه دار یک نقاشی بر سه نفر در طول قرن ها و مکان های متعدد.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب آخرین نقاشی سارا دفس (لذت متن)
زیر نور شمع کتاب می خواند، مثل یک بازیگر متدی، مخفیانه به بازار وسایل نقاشی سر می زند که منبع درآمد نگهداران آثار هنری و جعل کننده هایی همچون خودش است.

او در آشپزخانه کوچکش نقاشی می کند؛ جایی که نوری از سمت شمال، پنجره های سیاهش را روشن می کند و نمایی از ترافیک روان بزرگراه «گووانس» می دهد. مردم را سوار بر اتوبوس های شهری می بیند که به سر کار می روند، شبیه به روبان هایی فلزی اند که با صورتک هایی نقطه گذاری شده اند.

روی سقف خانه جای لکه های آب دیده می شود و کنج بالای تختش زربافت ظریفی از کپک شفاف شده است. تا به الان که آخرین سال دکترایش را در رشته ی تاریخ هنر در دانشگاه کلمبیا می گذراند، در تمام مدتی که در این آپارتمان زندگی کرده، کسی را به خانه دعوت نکرده است.