کتاب از این جا تا ناکجا

Az Inja Ta Nakoja
(دیباچه ای بر آسیب شناسی سیاسی)
کد کتاب : 32850
شابک : 978-6220602651
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب از این جا تا ناکجا اثر حسین بشیریه

آسیب‌شناسی در عرصه دانش به معنای تحلیل و بررسی پدیده‌ها به منظور ارائه رهنمودها و تجویز تدابیری بر اساس شناخت و معاینه می‌باشد. این عملی است که جهت بهبود و درمان مسائل اجتماعی و سیاسی صورت می‌گیرد. آسیب‌شناسی دانش در عرصه سیاست نیز نقش مهمی دارد. این رویکرد باید جزء دانش سیاسی باشد و باید از پیوند فراموش شده بین دانش و زندگی سیاسی جلوگیری نماید.

در دنیای امروز، ارتباط بین دانش و پژوهش با ارزش‌ها و نیازهای جامعه به چالش کشیده شده و نادیده گرفته شده است. این ایجاد یک شکاف بین دانش سیاسی و واقعیت‌های زندگی سیاسی و ارزش‌های انسانی می‌شود. در سیاق دینی و فلسفی سیاست، دانش به عنوان وسیله‌ای برای بهبود و به حداقل رساندن آسیب‌ها و معایب جامعه باید در نظر گرفته شود. این دیدگاه نیاز به معاینه و تحلیل تجربی و علمی دارد تا آسیب‌های اجتماعی شناسایی شود و سپس اقدامات مناسب برای رفع این آسیب‌ها اتخاذ شود. آسیب‌شناسی به عنوان یک ابزار و مقدمه برای تعیین مسیر بهبود و تغییر، در دانش سیاسی نقش حیاتی ایفا می‌کند. این تحلیل‌ها و بررسی‌های علمی و تجربی باید با تمرکز بر آسیب‌ها و نیازهای اجتماعی صورت گیرد.

کتاب از این جا تا ناکجا

حسین بشیریه
حسین بشیریه (زاده ۱۳۳۲ در همدان) جامعه‌شناس و پژوهشگر علوم سیاسی است. وی یکی از اندیشمندان سیاسی مهم و تأثیرگذار ایران پس از انقلاب به‌شمار می‌آید. پژوهش‌های او بیشتر در حوزه تئوریهای انقلاب، جامعه‌شناسی سیاسی، جامعه‌شناسی سیاسی ایران، توسعه سیاسی و اندیشه سیاسی در غرب است. وی لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران گرفت و سپس برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت. در سال ۱۹۷۹ در رشته رفتارشناسی سیاسی از دانشگاه اسکس انگلستان فوق لیسانس دریافت کرد و در سال ۱...
دسته بندی های کتاب از این جا تا ناکجا