کتاب سفر به خویشتن

A journey to oneself
کد کتاب : 32930
مترجم :
شابک : 978-6229995839
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب سفر به خویشتن اثر اکهارت تله

آیا تا به حال متوقف شده اید که دقیقا آنچه را از زندگی می خواهید در نظر بگیرید؟ شاید شما اولین قدم را به سوی کشف خود برداشته باشید ، اما راهی برای دستیابی به اهداف اصلی خود پیدا نکرده اید.

رویاها ، ارزش های شخصی ، استعدادها ، حتی ویژگی های شخصیتی شما ممکن است همیشه در سرعت زندگی روزمره و اولویت های شغلی شما، چندان اهمیت زیادی نداشته باشند. اما آگاهی از این ویژگی ها می تواند به شما درک درستی از درون بدهد.

مطمئنا اولویت های روزمره مهم هستند. اما محدود کردن زندگی به این امور ، معمولا لذت چندانی را فراهم نمی کند.

اگر به مرحله ای از زندگی رسیده اید که می توانید از خود بپرسید ، "من واقعا چه کسی هستم؟" کتاب "سفر به خویشتن" می تواند به شما کمک کند تا کمی بهتر خود را بشناسید.

کتاب" سفر به خویشتن" ممکن است یک مفهوم بزرگ و ترسناک به نظر برسد ، اما در واقع فقط یک فرآیند است.

کتاب سفر به خویشتن

اکهارت تله
اکهارت تله، اکهارت تل یا اکهارت تلی، زاده ی 16 فوریه ی 1948، نویسنده و معلم معنوی است.تله در شهر لونن واقع در شمال دورتموند در کشور آلمان متولد شد. او دوران کودکی خود، به خصوص دوران ابتدایی زندگی در آلمان، را دورانی سرشار از غم و بدون شادی توصیف می کند. پدر و مادر اکهارت پس نزاع و مشاجره های فراوان، سرانجام از یکدیگر جدا شدند و او خیلی زود نسبت به محیط خصومت آمیز مدرسه احساس بیگانگی کرد. تله در سیزده سالگی به منظور زندگی با پدرش به اسپانیا رفت. پدر اکهارت اصراری به حضور پسرش در دبیرستان نداشت...
دسته بندی های کتاب سفر به خویشتن
قسمت هایی از کتاب سفر به خویشتن (لذت متن)
آن چه در گذشته ی شماست یا بخشی از شرطی شدگی شماست، مورد آزمون قرار نمی گیرد و به آینده هم نگاه نمی شود و با بعد افقی وضعیت زندگی شما که همان گذشته و آینده است، کاری نخواهیم داشت. گذشته ی من و آینده ی من، وضعیت زندگی من است. هرکسی در این جا یک وضعیت زندگی دارد و در اکثر موارد، این یک وضعیت زندگی پرمسئله است و برخی از شما ممکن است معتقد باشید که وضعیت به طور منحصربه فرد به شما تعلق دارد و زندگی شما به طور منحصربه فردی مسئله دار است، اما این طور نیست. من متاسفم که این را می گویم! ( خنده ) و اگر وضعیت زندگی شما اکنون مسئله دار نیست- من در مورد زندگی شما یا این لحظه صحبت نمی کنم، بلکه منظورم وضعیت زندگی شماست- فقط کمی صبر کنید! [ خنده ی حضار ] چرا که شما ممکن است در فاصله ی میان پرده ی دو رویداد پرمسئله باشید که گاهی روی می دهد. نفسی می کشید و آن گاه چیزی دیگر اتفاق می افتد. بنابراین در طبیعت و ذات وضعیت زندگی همین است که مسئله دار و تاحدّی غیرقابل حل باشد.

و همین که از فضای حفاظت شده ی این مرکز عزلت خارج شوید، می توانید کشش جهان را احساس کنید که شما را به این راه و آن راه می کشاند و می گوید: « به من توجه کن، این واقعا مهم است. » آن چیز شاید به طور نسبی مهم باشد، اما آیا مطلقا مهم است؟ اما حتی در درون این مرکز محافظت شده هم دنیا شما را رها نمی کند! چرا که در درون سر شما نیز به صورت جریان پیوسته ی فکر، روند افکار و احساسات مرتبط با آن افکار وجود دارد؛ و دنیایی است که شما در سر خود حمل می کنید و شما را حتی در مرکز عزلتی محافظت شده هم [ منظور همان مرکز خودش است ] تنها نمی گذارد. ممکن است شما این جا نشسته باشید، اما توجه شما کاملا توسط روند فکری جذب شود و ناگهان بروید. فقط بدن هنوز این جاست؛ شاید شما در مورد وضعیت زندگی خود صحبت می کردید یا در مورد آن چه بعد از رفتن به خانه باید با آن سروکار داشته باشید یا در مورد آن چه پس از ترک این جا نباید آن را انجام دهید. شما اکنون در مورد آن امور فکر می کنید و به خود می گویید: « من نباید به این جا می آمدم، او به هیچ وجه در مورد چیز مهمی صحبت نمی کند » [ خنده ی شدید حضّار ] . هر فکری دارای نیروی جنبشی است.

می توان گفت که فکر همواره توجه آگاهانه ی شما را جذب می کند؛ بنابراین شما وارد فکر می شوید و در درون آن گم می شوید. به بیان دیگر با فکر هویت می گیرید و یکی می شوید. شما فکر هستید و این تقدیر وحشتناک انسان ها ست. آن ها فکرهای خودشان شده اند. آن ها چنان با تفکر هویت گرفته اند که خودشان را فقط به عنوان روند فکری می شناسند و هر آن چه روند فکری آن هاست - که درون سرشان جاری است و عمده اش غیرارادی است - چیزی است که آن ها فکر می کنند که آن هستند.