کتاب زندگینامه مهاتما گاندی

The True Book about Mahatma Gandhi
کد کتاب : 34577
مترجم :
شابک : 978-9644459757
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 165
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگینامه مهاتما گاندی اثر رجینالد رنالدز

این کتاب در 10 فصل به زندگی مهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هند، که در واقع بنیانگذار استقلال هند از راه مقاومت منفی بود می پردازد. او کشور هندوستان را که سال ها در اسارت و استعمار بریتانیا به سر می برد، به استقلال و آزادی رساند و در طول مبارزاتش استفاده از هر نوع ترور و خشونت برای رسیدن به مقاصد را رد می کرد. فلسفه بی خشونتی گاندی روی بسیاری از جنبش های مقاومت بدون خشونت در سراسر جهان و تا امروز تاثیر گذار بوده است.
«نوجوانی موهنداس»، «موهنداس چگونه به لندن آمد؟»، «ناکامی»، «قوام گرفتن یک مرد»، «پیروزی بر آفریقای جنوبی»، « کشف دوباره هند»، «رهبری ملتی بزرگ»، «آمادگی و مبارزه»، «از کاخ به زندان» و «بهای پیروزی» عناوین فصل های این کتاب را تشکیل می دهند.

کتاب زندگینامه مهاتما گاندی

رجینالد رنالدز
رجینالد آرتور رینولدز (1905 - 16 دسامبر 1958) نویسنده جناح چپ انگلیس، یک کوکر و یک فعال ضد استعمار بود که با M.K گاندی و هوراس اسکندر همکاری داشت.وی که یک کوکر بود، دبیر کل جنبش جنگ دیگر در سالهای 1933-1937 بود.وی شاید بیشتر به عنوان منتقد امپریالیسم انگلیس در هند و به خاطر کار "صاحبان سفید" در هند در سال 1937 شناخته شد. برای سالها شاعر هجو طنز هفتگی نیو ایالتزمن بود.او در سال 1938 با رمان نویس چپ چپ اتل مانین ازدواج کرد.او در زمان جنگ جهانی دوم، زمانی که در اقدامات احتیاطی حمله هوایی و در یک...