کتاب رساله قشیریه

Qushayri
کد کتاب : 34601
مترجم :
شابک : 978-6001210549
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 835
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1045
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

الرساله القشیریه
Qushayri
کد کتاب : 35916
مترجم :
شابک : 978-9643637798
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 543
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : زرکوب
زبان کتاب : عربی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

الرساله القشیریه
Qushayri
کد کتاب : 40809
شابک : 978-9643726393
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 753
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

رساله قشیریّه
Qushayri
کد کتاب : 57218
مترجم :
شابک : 978-9644013249
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 897
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رساله قشیریه اثر ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری

"رساله قشیریه" اثری است از "ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری" که نسخه ی پیش رو از شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، توسط "ابوعلی حسن بن احمد عثمانی " ترجمه شده و تصحیحات و استدراکات آن به وسیله ی استاد "بدیع الزمان فروزانفر" صورت گرفته است. نویسنده ی کتاب، "ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری" یکی از عرفای نامدار قرن پنجم هجری بود که در خراسان متولد شد. همچون بسیاری از علما، مفسران، عارفان و شعرای دیگری که در آن زمان در نیشابور به فراگیری علوم مشغول بودند، قشیری نیز مقدمات ادب و عرفان را ابتدا در زادگاه خود و سپس در نیشابور فرا گرفت.
"رساله قشیریه" که یکی از اصلی ترین منابع در عرصه ی تصوف اسلامی و معروف ترین اثر "ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری" است، در پنجاه و چهار باب به رشته ی تحریر درآمده که در هر باب، یکی از مبانی عرفان و اصول آن را تبیین می نماید. او کتاب را با تشریح عقاید عارفان آغاز می کند و پس از شرح الفاظ، به مفاهیمی همچون توبه، مجاهده، خلوت و گوشه نشینی، تقوا و پرهیزگاری، ورع و زهد، خاموشی، خوف و رجا، حزن، گرسنگی و شهوت می پردازد. در "رساله قشیریه" همچنین به موضوعاتی نظیر خشوع و تواضع، حسادت، غیبت، قناعت، شکر و توکل و یقین، صبر و مراقبه، رضا و بندگی، استقامت و اخلاص، صدق، حیا و آزادگی نیز پرداخته شده و ذکر فتوت، فراست، جود و سخا، غیرت، ولایت، دعا، فقر، ادب، تصوف، سفر، توحید، صحبت، معرفت، محبت، شوق و سماع، کرامات اولیا و وصیت مریدان، از دیگر مواردی هستند که "ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری" در این اثر مورد بررسی قرار داده است.

کتاب رساله قشیریه

ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری
عبدالکریم بن هَوازِن قشیری (۹۸۶ - ۱۰۷۲) صوفی، فیلسوف و مفسّر عربی ایرانی در سدهٔ پنجم هجری بود.از فیلسوفان مسلمان در سده چهارم و پنجم هجری قمری بود. وی همچنین در علم حدیث، کلام، فقه و تفسیر قرآن دانش‌های تخصصی آموزش دید. مهم‌ترین اثر وی الرسالة القشیریة نام دارد. او در زمانی زندگی می‌کرد که خلافت عباسیان در جهان اسلام حکم می‌راند و غزنویان در ایران فرمان می‌دادند. وی معاصر با ابوسعید ابوالخیر بوده‌است.قشیری ار بزرگان تصوف در قرون چهارم و پنجم می‌باشد از اکاب...
قسمت هایی از کتاب رساله قشیریه (لذت متن)
ذالنون مصری می گوید سه چیز است علامت اخلاص، یکی آنکه مدح و ذمّ عام نزدیک او یکی باشد و دیگر آنکه رویت اعمال فراموش کند و سوم در آخرت، عمل خویش هیچ نبیند. ابوعثمان می گوید اخلاص، نسیان خلق بود به دوام نظر به خالق.