کتاب بهبود رابطه

The Relationship Cure
(راهنمای پنج مرحله ای برای بهبود رابطه با همسر، فرزندان، خانواده، دوستان و همکاران)
کد کتاب : 83670
مترجم :
شابک : 978-6007152645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 623
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

بهبود رابطه
The Relationship Cure
مجموعه کارت
کد کتاب : 49223
مترجم :
شابک : 978-6009239153
تعداد صفحه : 623
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

درمان و به سازی رابطه ها (2جلدی)
The Relationship Cure
کد کتاب : 36758
مترجم :
شابک : 978-2000991120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب درمان و به سازی رابطه ها (2جلدی) اثر جان گاتمن

گاتمن ابزارهای لازم را برای پیشرفت روابط شما فراهم می کند. دکتر گوتمن:

- با تأکید بر اهمیت آنچه او "ارتباط عاطفی" می نامد ، عناصر اصلی روابط سالم را آشکار می کند
- مفهوم قدرتمند جدید "پیشنهاد" احساسی ، واحد اساسی ارتباط عاطفی را معرفی می کند
- ابزارهای قدرتمند قابل توجهی برای بهبود نحوه پیشنهاد شما برای ارتباط عاطفی و نحوه پاسخگویی به پیشنهادات دیگران فراهم می کند

کتاب درمان و به سازی رابطه ها همراه با پرسشنامه ها و تمرین های جذاب ، یک برنامه ساده اما عمیق ارائه می دهد که کیفیت همه روابط زندگی شما را اساسا دگرگون می کند. که این برنامه عملی و پیشگامانه برای تبدیل روابط آشفته به حساب می آید.

حالا با هم می توانیم نظر افراد کارشناس راجع به این کتاب را مرور کنیم:

"این بهترین کتاب در مورد روابطی است که من تاکنون خوانده ام ... جان گاتمن رمز و رازهای ظریف رمزگشایی شده ای را ارائه می دهد که می تواند کیفیت روابط ما با دیگران را غنی یا نابود کند."
"جان گوتمن به دنبال اکتشاف برجسته ما در دنیای درونی روابط است. در کتاب درمان و به سازی رابطه ها، او یک بار دیگر شما را شوکه خواهد کرد.

از برجسته ترین متخصص روابط کشور و "نویسنده پرفروش نیویورک تایمز دکتر جان ام. گوتمن ، یک برنامه قدرتمند و ساده پنج مرحله ای ، مبتنی بر بیست سال تحقیق مبتکرانه ، برای بهبود چشمگیر تمام روابط زندگی شما - با همسران و عاشقان ، فرزندان ، خواهر و برادرها و حتی همکاران شما در محل کار- را ارائه می دهد.

کتاب درمان و به سازی رابطه ها (2جلدی)

جان گاتمن
جان مردکای گاتمن، زاده ی 26 آپریل 1942، استاد روانشناسی و نویسنده ی آمریکایی است. او بیشتر به خاطر کارهایش در مورد ثبات در ازدواج و تحلیل روابط از طریق مشاهدات مستقیم علمی شناخته می شود.آثار گاتمن همچنین، تأثیر بسزایی بر توسعه ی مفاهیمی مهم مربوط به تحلیل رفتارهای اجتماعی داشته است. او سابقا استاد روانشناسی در دانشگاه واشنگتن بوده است.
دسته بندی های کتاب درمان و به سازی رابطه ها (2جلدی)
نکوداشت های کتاب درمان و به سازی رابطه ها (2جلدی)
John Gottman is our leading explorer of the inner world of relationships. In The Relationship Cure, he has found gold once again. This book shows how the simplest, nearly invisible gestures of care and attention hold the key to successful relationships with those we love and work with.
این کتاب نشان می دهد که چگونه ساده ترین حرکات مراقبت و توجه ، تقریبا نامرئی ، کلید موفقیت در روابط موفق با کسانی است که دوستشان داریم و با آنها کار می کنیم.
William J. Doherty

قسمت هایی از کتاب درمان و به سازی رابطه ها (2جلدی) (لذت متن)
جان گاتمن در 7 بخش 5 گام را توضیح می دهد که چطور با عمل به آن ها روابط عاطفی خود را درمان و بهبود ببخشیم. ما چگونه روابط عاطفی برقرار می سازیم: در این بخش گاتمن می گوید افرادی که در بیان نیازها و خواسته ها و انتظارات خود مشکل دارند در روابط خود هم به اختلاف می خورند. در ادامه نویسنده با استفاده از مشاهدات و تجزیه و تحلیل های خود 5 گام را برای بهبود روابط ارائه می دهد. گام اول-برای دوام رابطه به خواسته های خود بنگرید: در این بخش گاتمن با تاکید بر این موضوع که بیان انتظارات خود و پاسخ به انتظارات چه تاثیری در خلق و رفتار افراد دارد توضیح می دهد که پاسخ دادن با اخلاق خوش در روابط حتی می تواند به عنوان یک حربه استفاده شود. در واقع نویسنده در گام اول این موضوع که افراد چطور و در چه چارچوبی باید خواسته های خود را مطرح کنند آموزش می دهد. شش خواسته ی ویران کننده، چگونه از آن ها دوری کنیم؟ در این قسمت نویسنده 6 راهکار برای مواردی که در ایجاد و برقراری روابط با دیگران مانع ایجاد می کند را بررسی و ارائه می دهد.

گام دوم: نظام های فرماندهی عاطفی مغز خود را شناسایی کنید: در این قسمت گاتمن توضیح می دهد که «هر شخصی در هر نظام عاطفی، منطقه ی راحت خود را دارد؛ عاملی که در شخصیت آن فرد نفوذ می کند». و با ذکر این نکته که «وقتی از منطقه ی راحت خود دور می شویم، احساس غم، ناکامی، اضطراب یا خشم می کنیم. زمانی که در سطح راحت خود هستیم، احتمال دارد خوش حال، آرام یا پرنیرو باشیم». پس در درجه ی اول باید شباهت و تفاوت های خود و افراد پیرامونمان را بشناسیم. در ادامه گاتمن 7 موردی را که بر نظام فرماندهی عاطفی ما تاثیر می گذارد بیان می کند. گام سوم-میراث عاطفی خود را وارسی کنید: در این فصل گاتمن خواننده را با چند جنبه از میراث عاطفی و چگونگی تاثیر آن بر روابط کنونی آشنا می کند و در ادامه توضیح می دهد که میراث عاطفی یکی از عواملی است که فرد در موقعیت های مشابه احساس متفاوتی به آن دارد و آگاهی افراد از آن تفاوت ها در روابط شان تاثیر می گذارد.

.گام چهارم- مهارت های ارتباطات عاطفی خود را تیز کنید: در این فصل نویسنده با نگاه به اشکال ارتباطات عاطفی توضیح می دهد که برای ارتباط عاطفی نیاز به ابزارهای مختلفی مثل حرکات چهره، اشاره ها، لمس، لحن صدا، کلمات توصیفی و ... است. گاتمن توضیح می دهد که هرچه بیش تر عناصر ارتباطات عاطفی را بشناسیم بهتر می توانیم انتظارات خود را ابراز کنیم. گام پنجم- نقاط مشترک خود را با دیگران پیدا کنید: «توانایی شناسایی نقاط مشترک در زندگی، پنجمین و گام نهایی پی ریزی بنای رابطه ی عاطفی بهتری است و به پایداری بیشتر در رابطه با خانواده، دوستان و همکاران می انجامد. به مردم کمک می کند تا اختلافات خود را حل کنند و با هم به دنبال اهدافی که برایشان اهمیت دارد، بروند...».