کتاب کالبد شکافی چهار انقلاب

The Anatomy of Revolution
کد کتاب : 38275
مترجم :
شابک : 978-6226310093
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1938
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کالبد شکافی چهار انقلاب اثر کرین برینتون

کتاب کالبد شکافی چهار انقلاب نوشته کرین برینتون نویسنده کلاسیک و مشهور امریکایی است. این کتاب در واقع به تحلیل و واکاوی چهار انقلاب مهم و تاثیر گذار می‌پردازد. این اثر در واقع انقلاب انگلیس، امریکا و فرانسه و روسیه را برای خواننده تشریح می‌کند. ریشه یابی و بررسی زمینه های این انقلاب ها به خواننده کمک خواهد کرد تا یک درک نسبتا تاریخی از فرایند این انقلاب ها بدست اورد. کنار هم قرار دادن این انقلاب ها در این کتاب، یکی از نکات مهم و حائز اهمیت کار برینتون است. در واقع این کنار هم قرارگیری ها باعث می‌شود تا این کتاب به عنوان یکی از مراجع اصلی مطالعه ریشه های انقلاب در امریکا و اروپا به حساب بیاید. کتاب کالبد شکافی چهار انقلاب به بررسی الگوها و فرایندهای مشترک همه انقلاب ها می پردازد.

کرین برینتون (1898-1968) مورخ آمریکایی بود که از سال 1942 تا زمان مرگ به عنوان استاد در دانشگاه هاروارد تدریس می کرد. قبل از کسب مقام به عنوان استاد در هاروارد ، برینتون در آنجا به عنوان دانشجو تحصیل کرد و بورسیه رودز را دریافت کرد که به او اجازه می داد در دانشگاه آکسفورد شرکت کند ، جایی که دکترای فلسفه خود را دریافت کرد. مشهورترین اثر برینتون "آناتومی انقلاب" (1938) بود. او در طول زندگی خود به عنوان رئیس انجمن تاریخی آمریکا و انجمن مطالعات تاریخی فرانسه خدمت کرد.

کتاب کالبد شکافی چهار انقلاب

کرین برینتون
کلارنس کرین برینتون (وینستد ، کنتیکت ، 1898 - کمبریج ، ماساچوست ، 7 سپتامبر 1968) مورخ آمریکایی فرانسه و همچنین مورخ عقاید بود. مشهورترین اثر او، آناتومی انقلاب (1938) پویایی جنبش های انقلابی را به پیشرفت تب تشبیه کرد.خانواده وی در وینستد کانکتیکات متولد شدند، به زودی به اسپرینگ فیلد، ماساچوست نقل مکان کردند، وی در آنجا بزرگ شد و در مدارس دولتی قبل از ورود به دانشگاه هاروارد در سال 1915 تحصیل کرد. عملکرد عالی تحصیلی وی باعث شد بتواند بورس تحصیلی رودز را برای حضور در دانشگاه آکسفورد دریافت کند...