کتاب رویا پردازی های گردشگری تنها

Reveries of a Solitary Walker
کد کتاب : 4003
مترجم :
شابک : 9786009753314
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 178
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1782
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

خیالپروریها
Reveries of the Solitary Walker
کد کتاب : 15213
مترجم :
شابک : 978-9644487552
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1782
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

خیالپردازی های رهرو تنها
The Reveries of a Solitary Walker
کد کتاب : 31727
مترجم :
شابک : 978-6001051661‏
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 145
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1782
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب رویا پردازی های گردشگری تنها اثر ژان ژاک روسو

کتاب رویاپردازی های گردشگری تنها کتابی ناتمام است که توسط فیلسوف و نظریه پرداز بزرگ ژان ژاک روسو بین 1776تا 1778 نوشته شده است. این کتاب آخرین کتاب از مجموعه ی آثار خود زندگی نامه ای روسو است . این کتاب یک مکمل مهم دیگر برای آثار فلسفی و اتوبیوگرافیک روسو است و بسیاری از همان موضوعات را مورد بررسی قرار می دهد و همین مسئله کتاب را به مقدمه ای مفید برای هر کسی که علاقه مند به خواندن روسو باشد ، تبدیل کرده است. از جمله آثار قبلی او در زمینه می توان به اعترافات اشاره کرد.
آخرین اثر عالی روسو ، رویاپردازی های گردشگری تنها، بخشی یادداشت و خاطره و بخشی تعمق و تفکر است. فیلسوف سعی می کند با انزوای خود کنار بیاید و شادی را در تنهایی و طبیعت پیدا کند. این کتاب از ده فصل به نام "گردشگری" تشکیل شده است. فصل هشتم و نهم را روسو به صورت کامل نوشته است اما آنها را بازنویسی و اصلاح نکرده است و فصل دهم نیز بخاطر مرگ روسو نیمه کاره مانده است.
محتوای کتاب ترکیبی است از حکایات اتوبیوگرافیک ، توصیف مناظر ، به ویژه گیاهانی که روسو در پیاده روی های خود در اطراف پاریس به آنها بر میخورد و شرح و تفسیر استدلالهایی که قبلا روسو در زمینه هایی مانند آموزش و فلسفه سیاسی مطرح کرده بود.

کتاب رویا پردازی های گردشگری تنها

ژان ژاک روسو
ژان ژاک روسو، زاده ی 28 جون 1712 و درگذشته ی 2 جولای 1778، فیلسوف و نویسنده ی سوییسی بود.اندیشه های روسو در زمینه های سیاسی، ادبی و تربیتی، تأثیر بزرگی بر معاصران خود گذاشت. او که سال ها در پاریس زندگی می کرد، به عنوان یکی از راه گشایان آرمان های انقلاب فرانسه در نظر گرفته می شود. اگر چه روسو، از نخستین روشنگرانی است که مفهوم حقوق بشر را به طور مشخص به کار گرفت، اما نزد او از این مفهوم تنها می توان به معنایی ویژه و محدود سخن به میان آورد. روسو رادیکال تر از هابس و جان لاک و شارل دو مونتسکیو م...
قسمت هایی از کتاب رویا پردازی های گردشگری تنها (لذت متن)
و اینک این من هستم؛ تنها بر روی زمین، نه برادری، نه خویشاوندی، نه دوستی و نه هیچ همراهی جز خود ندارم. مهربان‏ترین و اجتماعی ترین انسان‏ها را متفق الرأی تبعید کردند. آن‏ها در نفرت هوش‏مندانه و ظریفشان، به جستجوی دهشتناک‏ترین شکنجه‏ا برای روح حساس من بودند که به ناگه ارتباطشان را با من قطع کردند. آن‏ها را علی‏رغم میل باطنی‏شان دوست می‏داشتم و تنها با نبودشان بود که رخ از محبت من بر می‏تافتند. اینک، اما تمامی آن‏ها برای من ناشناس، بیگانه و هیچ هستند؛ زیرا که خود آن را خواسته‏اند. اما حالا من، بریده از آن‏ها و از همه، که هستم؟ این همان چیزیست که برایم باقی مانده تا آن را جستجو کنم و متأسفانه قبل از این کاوش، لازم است تا نگاهی به وضع کنونی خود بیندازم؛ بدان معنا که لاجرم باید از آن‏ها شروع کنم تا به خود برسم.