کتاب تهران خیابان شیخ هادی

Tehran Sheikh Hadi Street
نامه های احمد شاملو به ع.پاشایی
کد کتاب : 4550
شابک : 9786002291844
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 201
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تهران خیابان شیخ هادی اثر احمد شاملو

احمد شاملو شاعر، نویسنده و روزنامه نگار ایرانی بود. شاملو مسلما تأثیرگذارترین شاعر ایران مدرن بود. شعر ابتدایی او تحت تأثیر و سنت نیما یوشیج بود. در واقع عبدالعلی دستغیب، منتقد ادبی ایران، معتقد است شاملو یکی از پیشگامان شعر نو فارسی است و پس از نیما بیشترین تأثیر را بر شاعران ایرانی عصر خود داشته است. شعر شاملو پیچیده است، اما تصویرسازی او که به شدت به شدت شعر او کمک می کند، قابل دسترسی است. او به عنوان پایه، از تصویرسازی سنتی آشنا به مخاطب ایرانی خود از طریق آثار استادان پارسی مانند حافظ و عمر خیام استفاده می کند. او برای زیرساخت و تأثیرگذاری، از نوعی تصویرسازی روزمره استفاده می‌کند که در آن عناصر بی‌نظیر شخصیت‌شده با ترکیبی غیرواقعی از انتزاع و انضمام که تاکنون در شعر فارسی بی‌سابقه بوده است، درهم می‌آید، که برخی از شیفتگان شعر سنتی‌تر را مضطرب کرده است.
شاملو ترجمه های گسترده ای از فرانسه به فارسی داشته و آثار خود او نیز به چندین زبان ترجمه شده است. او همچنین نمایشنامه‌های متعددی نوشته و آثار شاعران بزرگ کلاسیک فارسی به‌ویژه حافظ را ویرایش کرده است. کتاب کوچه سیزده جلدی او کمک بزرگی در شناخت باورها و زبان فولکلور ایرانی است. او همچنین داستان و فیلمنامه نوشت و به ادبیات کودکان و روزنامه نگاری کمک کرد.

کتاب تهران خیابان شیخ هادی

احمد شاملو
احمد شاملو (۲۱ آذر ۱۳۰۴–۲ مرداد ۱۳۷۹) متخلص به الف. بامداد یا الف. صبح، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود. شاملو تحصیلات کلاسیک نامرتبی داشت؛ زیرا پدرش افسر ارتش بود و پیوسته از این شهر به آن شهر اعزام می شد و از همین روی، خانواده اش هرگز نتوانستند برای مدتی طولانی جایی ماندگار شوند. . شاملو علاوه بر شعر، فعالیت هایی مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه هایی شناخته شده دارد. مجموعهٔ کتاب کوچه او بزرگ ترین اثر پژوهشی...