کتاب ادیان زنده جهان

The World's Living Religions
کد کتاب : 49817
مترجم :
شابک : 978-6222460631
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 459
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1924
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

ادیان زنده جهان
The World's Living Religions
کد کتاب : 76356
مترجم :
شابک : 978-6226028523
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 712
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1924
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ادیان زنده جهان اثر رابرت ا هیوم

هدف کتاب حاضر به دست دادن یک بررسی دقیق در مورد منشأ، متون مقدس، تحولات تاریخی، و ارزشهای اساسی ادیان فرهنگی متشکل جهان که بیش از یک قرن از عمر آنان می گذرد است. بازده دین (با عمر بیشتر از یک قرن وجود دارند که تنها دو تای آنها از مسیحیت جدید تر هستند.
علاوه بر این، یک عده مذاهب جدید هم وجود دارند که کم و بیش مستقل و فقال بوده و در شرق و غرب عالم سربرآورده اند؛ و بعضی از آنها هم اکنون صورت بین المللی به خود گرفته اند. همچنین مذاهب آنیمیسم (جان پرستی یا پرستش ارواح) نیز وجود دارد که از قدیم الأیام وجود داشته و هنوز هم در میان افراد بدوی نفوذ دارد، اما هیچ سهمی در تمدن جهان نداشته و احتمالا در آینده نیز نخواهد داشت. انواع نظامهای دینی ای که یک روز سربرآورده و پس از مدتی خاموش شده نیز وجود دارند که تعداد آنها به مراتب بیشتر از ادیان زنده فعلی جهان است. شعاع بررسی کتاب حاضر فقط در مورد ادیانی است که در طول تاریخ بشری به وجود آمده و سپس مستمرا به حیات خود در زمینه های سازمان مذهبی اجتماعی، هنر و ادبیات، و نیز آداب دینی در طی قرون و اعصار ادامه داده اند.
این کتاب کوچک حاصل خلاصه شده تحقیق و تفحصی طولانی در متون مختلف دینی و بررسی مطالب به دست آمده از آنهاست. مولف سالهای متمادی با پیروان ادیان هندی تماس زنده داشته و به یکی از لهجه های محلی عمده آن سرزمین به مکالمه و نوشتن مشغول بوده است. مشاهدات عملی متعدد دیگری نیز در خلال مسافرتهای گوناگون به کشورهای مختلف جهان و از جمله یک سفر دور دنیا انجام داده است. مطالعه در سه مرکز اروپایی با زبانهای مختلف، ایراد سخنرانی و تدریس در شش دانشکده و دانشگاه هندوستان، و سرانجام سالیان متمادی تدریس در ایالات متحده آمریکا به مولف کمک کرده تا نکات مورد علاقه محصلین و مدرسین رشته تاریخ ادیان را درک کرده و به روشهای مفیدی جهت کسب و عرضه معارف دست یابد. دوستی مطبوع و تبادل افکار و اطلاعات تخصصی با رهبران بسیاری از ادیان زنده جهان به اطلاعات ارزنده و عمق بینش مولف افزوده است.

کتاب ادیان زنده جهان

رابرت ا هیوم
رابرت ارنست هیوم (بیست مارس ۱۸۷۷ - چهارم ژانویه ۱۹۴۸) نویسنده آمریکایی متولد هندوستان بود. او استاد تاریخ ادیان در مدرسه دینی مسیحی و کشیش کنگره‌گرا بود. ترجمه انگلیسی او از سیزده اوپانیشاد اصلی به‌عنوان نسخه استاندارد این متن کهن شناخته می‌شود.
قسمت هایی از کتاب ادیان زنده جهان (لذت متن)
آغاز صحیفه های عهد عتیق تا صحیفه اشعیای نبی همواره منشاء غایی همه چیز و از جمله شر، یهوه خداوند معرفی شده است. اما پس از اسارت و تبعید یهودیان تغییر مشخصی صورت پذیرفت. اگر دو روایت مشابه مربوط به تجربه خاصی از حضرت داود پادشاه قوم اسرائیل را در نظر بگیریم خواهیم دید که در سندی که مربوط به دوران پس از تبعید است (کتاب اول تواریخ ایام، باب بیست و یکم، آیه ۱)، در مطلب مشابهی که مربوط به دوران قبل از تبعید است (کتاب دوم سموئیل نبی، باب بیست و چهارم، آیه ۱). واژه «شیطان» جایگزین «یهوه» شده است. بنابراین، شیطان از اجزای اصلی تفکر کتاب مقدس نبوده و بلکه بعدها از طریق دین زرتشتی به آن وارد شده است.

سوای عقیده به شیطان، از آن دین وام گرفته اند: اندیشه هایی از قبیل طرح ماهرانه و دقیق مبحث فرشتگان و شیطان، مبحث ناجی بزرگی که در آینده ظهور خواهد کرد، ایده رستاخیز و قضاوت الهی و بالاخره وجود یک زندگی اخروی قابل تصور. مسلما واژه عیسوی «بهشت» (که به یونانی پارادیسوس تلفظ می شود، انجیل لوقا، باب بیست و سوم، آیه ۴۳) لااقل از لحاظ لغت شناسی از زبان پارسی گرفته شده باشد.