کتاب تاریخ فلسفه مسیحی در قرون وسطی

History of Christian Philosophy in the Middle Ages
کد کتاب : 48396
مترجم :
شابک : 978-9648090789
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 780
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1922
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ فلسفه مسیحی در قرون وسطی اثر اتین ژیلسون

کتاب حاضر تحلیلی جامع از تاریخ «فلسفه مسیحیت» و ابعاد متعدد آن را ارائه می‌دهد. این کتاب برای دانشجویان رشته فلسفه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع کمک درسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این اثر، یک دوره تاریخی به امتداد پانزده قرن، به ویژه در دوران قرون وسطی، از اندیشه‌های فلسفی در غرب، با دقت تجزیه و تحلیل تاریخی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نویسنده در کتاب به‌صورت مختصر به ابعاد و زوایای متنوع تفکر متالهان و فیلسوفان مسیحی در دوران قرون وسطی می‌پردازد و نیز یک تحلیل تاریخی از تأثیر گذاری فلسفه یهودی و فلسفه اسلامی بر فلسفه مسیحی ارائه می‌دهد. کتاب به بررسی مبانی فلسفه مسیحیت، نوع تفکر مسیحیان اولیه، مکاتب اولیه فلسفی در غرب، و معرفی فیلسوفان مشهور در دوران قرون وسطی و ویژگی‌های تفکرات فلسفی آنان می‌پردازد.

تاریخ فلسفه مسیحی در قرون وسطی، تحلیلی جامع از فلسفه از قرن دوم تا پانزدهم است که با شهید ژوستین مقدس شروع می شود و به نیکلاس کوزا ختم می شود. گیلسون در این کتاب بیان می‌کند که هر زمان که مسیحیان تحصیل‌کرده با منابع فلسفی یونانی در تماس بودند، گمانه‌زنی‌های الهیاتی و فلسفی شکوفا می‌شد.

کتاب تاریخ فلسفه مسیحی در قرون وسطی

اتین ژیلسون
اتین هانری ژیلسون فیلسوف فرانسوی از پیروان فلسفه ی تومیسم نو در سال 1884 در پاریس متولد شد. تحصیلات عالیه را در دانشگاه پاریس گذراند. در سال 1907 مدرّسی گرفت و در سال 1913 پس از چندین سال تدریس موفق به اخذ درجه ی دکترا شد. در همین دوره دو رساله ی کوچک و بزرگ دکتری خود موسوم به فهرست مدرسی- دکارتی و آزای در نظر دکارت و نسبت آن با الهیات، را به حیطه طبع آراست.