کتاب تفکر به منزله کنش سیاسی

Thinking as a political action
کد کتاب : 50891
شابک : 978-6226682015
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 311
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب تفکر به منزله کنش سیاسی اثر بیژن عبدالکریمی

کنشگران سیاست زده و سیاست پیشه بی محابا شعار می دهند، رجز می خوانند. تبلیغ می کنند. امید می بخشند و پیوسته از دردها و راه حل ها سخن گفته، جامعه را به سوی خویش دعوت می کنند، اما متفکران تنها به طرح پرسش می پردازند و جامعه، سیاست، سیاست پیشه گان و کنش گران اجتماعی را با این پرسش ها روبرومی کنند که آیا به راستی آنان فهم درستی از مسائل دارند؟ مبنای وعده ها و امیدهایشان چیست؟ چه ضمانتی برای تحقق شعارهایشان وجود دارد؟ آیا صرف خواستها و حدیث های آرزومندی آنان می تواند مبنایی برای تحقق آرمانها و ایده هایشان قرار گیرد؟ آیا ما برای فهم زیست جهان کنونی و معضلات و بحران های خود با موانع سترگ متافیزیکی مواجه نیستیم؟ آیا برای تحقق آرمان یمان نباید گوشه چشمی نیز به تاریخ و امکانات تاریخی مان داشته باشیم؟
این اثر درصدد است تا نشان دهد که چگونه تفکرحکمی و فلسفی می تواند ما را در فهم مسائل مان و یافتن افق هایی حقیقی به منظور مواجهه راستین با آنها یاری رساند و نیز از هدر دادن سرمایه های عظیم مادی و معنوی و امکانات تاریخی جلوگیری نماید. به این اعتبار، تفکر خود کنشی سیاسی در عمیق تری و اثرگذارترین معنای کلمه است.

کتاب تفکر به منزله کنش سیاسی

بیژن عبدالکریمی
بیژن عبدالکریمی متولد ۱۳۴۲ در تهران ، فیلسوف ایرانی و دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. عبدالکریمی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۷۳ در دانشگاه تهران به پایان رساند و در سال ۱۳۸۰ از دورهٔ دکتری فلسفه در دانشگاه اسلامی علیگر فارغ‌التحصیل شد.عبدالکریمی از منتقدان جدیِ نگاه سیاسی به مقولهٔ فرهنگ، علوم انسانی اسلامی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها است و معتقد است باید رویکرد اونتولوژیک جایگزین رویکردهای تئولوژیک و ایدئولو...
دسته بندی های کتاب تفکر به منزله کنش سیاسی