کتاب سفر شهرزاد

Different Cultures Different Harems
فرهنگ های گوناگون، حرمسراهای گوناگون
کد کتاب : 56864
مترجم :
شابک : 978-6229776537
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب سفر شهرزاد اثر فاطمه مرنیسی

فاطمه مرنیسی جامعه‌شناس و فمینیست مراکشی با آثارش، که از سوی کتاب‌خوانان در سراسر جهان «سحرآمیز»، «پرنقش‌ونگار» و «درخور ملاحظه» توصیف و تحسین شده‌اند، بر زندگی زنان در خاورمیانه نور تابانده است.
مرنیسی در کتاب سفر شهرزاد تجربه‌های منحصربه‌فردش را، در جایگاه زن مراکشی آزاد و مستقلی که با عجایب و تخطی‌های غیرمنتظرۀ فرهنگ غرب روبه‌رو می‌شود، نگاشته است.
مرنیسی در این خودزندگی‌نگاره با پاک‌نظری و فراتخیّل خیره‌کننده ناداستانی پرشاخ‌وبرگ و سرشار از نکته‌سنجی ارائه می‌دهد و آنچه را در سفرش به غرب دیده است بازگو و تفسیر می‌کند. یافته‌های غافلگیرکنندۀ او دربارۀ وضعیت و نگرش به زنان در سرتاسر جهان در روایتی عمیقا اثرگذار با نوعی کنایه‌آمیزی خوشایند و دنیادیدگی دلپذیر بیان می‌شود.

کتاب سفر شهرزاد

فاطمه مرنیسی
فاطمه مرنیسی (زادهٔ ۱۹۴۰ در فاس، مراکش- درگذشتهٔ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ در رباط، مراکش) فعال حقوق زنان، نویسنده و جامعه‌شناس مراکشی بود.او علوم سیاسی را در دانشگاه سوربن و سپس دانشگاه براندیس آموخت و از آنجا دکتری گرفت. مطالعات او بیشتر دربارهٔ جامعه‌شناسی، زنان و نقش آنان در اسلام، و فمینیسم اسلامی است. مرنیسی اولین زنی بود که شهامت زیادی برای دست گرفتن موضوع‌هایی که در ارتباط با تفسیر قرآن و متون سنتی اسلامی تابو به حساب می‌آیند نشان داد. نخستین کتاب او به نام آنسوی حجاب یکی از ...