کتاب چیستی و پیدایش رمان

Novel
درباره رمان 1
کد کتاب : 57428
شابک : 978-6001593703
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب چیستی و پیدایش رمان اثر حامد رشاد

پیتر دو بوادفر، منتقد فرانسوی که اتفاقا تعلق خاطر جانانه‌­ای به شعر دارد، می­‌نویسد:«چه بپسندیم و چه نپسندیم، رمان، امروز رایج‌ترین طرز بیان ادبی است که در دسترس عموم مردم قرار دارد و تا آینده دور هم چنین خواهد بود. آنچنان زنده و جاندار که چیزی نمی‌­تواند با آن برابری کند، مگر خودش. غریب‌ترین و مجردترین مسائل و دغدغه‌های انسان امروز، از جزئی­‌ترین تا کلی‌ ترین شان، بر روی کنده سال‌خورده رمان رشد می­‌کند و می­‌شکفد».
بودافر درست می‌گوید، شباهت شیرینی بین «انسان عصر جدید» و «رمان» است. شباهتی شبیه شباهت مادر و فرزند. انسان مدرن، تنوع طلب‌ترین موجود روی زمین است و رمان – به قول آندره ژید – «بی­‌قانون­‌ترین» شکل ادبی.
این کتاب روایتی ساده و صمیمی است از تولد، زیست و زندگی این مخلوق مهم عصر ما.

کتاب چیستی و پیدایش رمان

حامد رشاد
حامد رشاد متولد سال 1360، تحصیل کرده رشته مهندسی عمران و در حال حاضر دانشجوی زبان و ادبیات فارسی است. همكاري او با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سال 79 به‌عنوان دبیر شورای علمی دانش‌نامه امام علي(ع) شروع شد. رشاد از سال 81 دبیر حلقه ادبیات اندیشه پژوهشگاه شد و زمانی که این حلقه در اواخر سال 82، به پیشنهاد پژوهشگاه و با توجه به قابلیت و توانایی‌ها به یکی از گروه‌های علمی پژوهشگاه تبدیل شد، دبیر گروه شد. او در کنار این کار، نیم‌نگاهی هم به حوزه ادبیات و شعر کلاسیک د...
دسته بندی های کتاب چیستی و پیدایش رمان