کتاب مجموعه آثار احمد شاملو

Collected poems
سه جلدی-قابدار
  • 15 % تخفیف
    1,615,000 | 1,372,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 5826
شابک : 9789643519766
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 2484
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب مجموعه آثار احمد شاملو اثر احمد شاملو

احمد شاملو متخلص به الف.بامداد بی شک یکی از تاثیرگذارترین شاعران و نویسندگان معاصر محسوب می شود. علاوه بر حجم عظیمی از آثار که به قلم وی آفریده شده اند، تالیفات فاخر و درخشانی از ادبیات ملل نیز به شیوایی توسط او بازگردانی شده اند. به طوری که بسیاری از مخاطبین شعر و ادب، آثار فدریکو گارسیا لورکا، مارگوت بیکل، یانیس ریتسوس، لنگستون هیوز و پل الوار را از دریچه ی نگاه شاملو می شناسند.

ملاقات با نیما یوشیج یکی از ایستگاه های مهم در مسیر شاعری شاملو بود و پس از این ملاقات و تحت تاثیر سبک نیما، شاملو به سرودن شعر نو روی آورد اما اندکی بعد با رهیدن از بند وزن و تحت تاثیر اشعار سپید فرانسوی، قالب شعر سپید در ایران را بنیان نهاد که هم اکنون از مهم ترین قالب های شعری در میان اهل قلم به حساب می آید.

مجموعه آثار شاملو به چند دسته کلی اشعار، ترجمه قصه ها و داستان های کوتاه ،ترجمه آثار برگزیده شاعران بزرگ جهان و نمایش نامه ها تقسیم می شود. مجموعه ی اشعار شامل کلیه ی دفاتر شعر او از سال ۱۳۲۳ تا ۱۳۷۸ است که از میان آن ها می توان به قطعنامه، آیدا در آینه، ابراهیم در آتش ، لحظه ها و همیشه، ترانه های کوچک غربت، ققنوس در باران، شکفتن در مه، باغ آینه، هوای تازه، دشنه در دیس اشاره کرد. از شاملو ترجمه های زیادی به جا مانده که ترجمه ی شازده کوچولو، دن آرام و ترجمه ی نمایش نامه های خانه ی برناردا آلبا، عروسی خون و یرما از معروف ترین آن ها می باشد.

کتاب مجموعه آثار احمد شاملو

احمد شاملو
احمد شاملو (۲۱ آذر ۱۳۰۴–۲ مرداد ۱۳۷۹) متخلص به الف. بامداد یا الف. صبح، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود. شاملو تحصیلات کلاسیک نامرتبی داشت؛ زیرا پدرش افسر ارتش بود و پیوسته از این شهر به آن شهر اعزام می شد و از همین روی، خانواده اش هرگز نتوانستند برای مدتی طولانی جایی ماندگار شوند. . شاملو علاوه بر شعر، فعالیت هایی مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه هایی شناخته شده دارد. مجموعهٔ کتاب کوچه او بزرگ ترین اثر پژوهشی...
دسته بندی های کتاب مجموعه آثار احمد شاملو
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار احمد شاملو (لذت متن)
آه اگر آزادی سرودی می خواند/ کوچک/ همچون گلوگاه پرنده ای/ هیچ کجا دیواری فروریخته برجای نمی ماند/ سالیان بسیاری نمی بایست/ دریافتی را/ که هر ویرانه نشان از غیاب انسانی است.

دهانت را می بویند/ مبادا که گفته باشی دوستت می دارم./  دلت را می بویند/ روزگار غریبی ست، نازنین/ و عشق را/ کنار تیرک راه بند/ تازیانه می زنند./ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد/ در این بن بست کج وپیچ سرما/ آتش را/  به سوخت بار سرود و شعر/ فروزان می دارند./ به اندیشیدن خطر مکن./  روزگار غریبی ست، نازنین/ آن که بر در می کوبد شباهنگام/ به کشتن چراغ آمده است./ نور را در پستوی خانه نهان باید کرد/ آنک قصابان اند/ بر گذرگاه ها مستقر/  با کنده و ساتوری خون آلود/ روزگار غریبی ست، نازنین/ و تبسم را بر لب ها جراحی می کنند/ و ترانه را بر دهان./ شوق را در پستوی خانه نهان باید کرد/   کباب قناری/ بر آتش سوسن و یاس/ روزگار غریبی ست، نازنین/ ابلیس پیروزْمست/ سور عزای ما را بر سفره نشسته است./ خدا را در پستوی خانه نهان باید کرد