کتاب رساله ی دکترای فلسفه

The Difference Between the Democritean and Epicurean Philosophy of Nature
رساله ی دکترای فلسفه (اختلاف بین فلسفه ی طبیعت دموکریت و اپیکور)
کد کتاب : 63251
مترجم :

شابک : 978-9647514095
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 171
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1841
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب رساله ی دکترای فلسفه اثر کارل مارکس

کتاب حاضر، ترجمه‌ی رساله دکترای "کارل مارکس" می‌باشد. او در سن 20 سالگی به جدیت در زمینه فلسفه یونان تحقیق و آموزش داد و در سن 23 سالگی رساله‌ای به نام "اختلاف بین فلسفه دموکریت و اپیکور" مطالعه و دفاع از آن کرد. مارکس در این رساله دیدگاه فیلسوفان اتمیست (گاها اخلاق‌گرایان) یونان، به ویژه آراهای دموکریت (370-460 قبل از میلاد) و اپیکور (270-340 قبل از میلاد) را بررسی کرده است. بخش نخست رساله به بررسی کلی اختلاف میان فلسفه طبیعت دموکریت و اپیکور می‌پردازد، و در بخش دوم به تفصیل بحث مطرح شده است.

مارکس در ابتدا فرضیه می‌گذارد که دموکریت به دو حرکت اتم و اپیکور به سه حرکت اتم اعتقاد دارند (حرکت سوم اپیکور، حرکت انحراف از مسیر مستقیم است). سپس به بررسی دیدگاه برخی از مفکران قدیم و جدید در انتقاد از نظر اپیکور درباره حرکت اتم‌ها می‌پردازد و اشتباهات درک آنان از این حرکت را بیان می‌کند، سپس به توضیح این حرکت و نقش آن در فیزیک اپیکور می‌پردازد.

کتاب رساله ی دکترای فلسفه

کارل مارکس
کارل مارکس، زاده ی 5 می 1818 و درگذشته ی 14 مارس 1883، فیلسوف، جامعه شناس، تاریخ دان و اقتصاددان آلمانی و از تأثیرگذارترین اندیشمندان تمام اعصار بود.مارکس در شهر تریر، دوره ی دبیرستان را به پایان رساند و در دانشگاه بن به تحصیل رشته ی حقوق پرداخت. او یک سال بعد به برلین رفت و در دانشگاه آن شهر در رشته های فلسفه و تاریخ به تحصیل ادامه داد. مارکس در سال 1841 با ارائه ی تز دکترای خود درباره ی اختلاف فلسفه ی طبیعت دموکریتوس و اپیکور، تحصیلات دانشگاهی خود را به روش مکاتبه ای در دانشگاه ینا به پایان...
دسته بندی های کتاب رساله ی دکترای فلسفه